Başlık için Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 90, listelenen: 1-20
-
Altyapı, Üstyapı ve Çevre Sorunlarının Turist Şikâyetleri Kapsamında Değerlendirilmesi ve Yerel Yönetimlerin Çözüm Potansiyeli: Antalya Örneği
(2019)Turizmin sürdürülebilirliğinin sağlanmasında altyapı, üstyapı ve çevre sorunları büyük bir engel teşkil etmektedir. Özellikle kitle turizmidestinasyonlarında ve yüksek sezonda ortaya çıkan çevresel baskı karşısında yerel ... -
Alıcı-Tedarikçi İlişki Kalitesinin Endüstriyel Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkileri: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
(2019)Müşteri memnuniyeti, pazarlama yazınında genellikle nihai müşteriler açısından incelenmiş birolgudur. Ancak müşteri memnuniyeti, işletmeler açısından da söz konusudur. Bu araştırmadamüşteri memnuniyeti endüstriyel müşteriler ... -
ANALYSIS OF THE EFFECTS OF COVID-19 ON TRAVEL AND TOURISM PRODUCT PURCHASE DECISIONS
(Univ Federal Juiz Fora, Campus Univ, 2021)This study aims to determine the differences between behaviors of potential tourists by examining how the crisis perception of COVID-19 impacts tourism demand and what kind of attitudinal dimensions potential tourists bring ... -
Ardahan Gastronomik Yapısı İçinde Bir Kış Lezzeti:Ardahan Kazı
(2020)Her destinasyon kendine has bir gastronomik yapıya sahiptir. Bu yapı ise farklıyöresel ürünleri içermektedir. Ardahan ili gastronomik yapısı içinde kış mevsiminde tüketilenkaz eti önem arz etmektedir. Araştırmada Ardahan ... -
An assessment on the news about the tourism industry during the COVID-19 pandemic
(Emerald Group Publishing Ltd, 2020)Purpose - This study examines the relationship of COVID-19 with the tourism industry in the context of news coverage. More specifically, this study analyzes the relationship between COVID-19 and subsectors of tourism ... -
Associations Between Food Neophobia and Culinary Creativity: A Study with ASample of Chefs and bartenders in Turkey
(2020)The aim of the study is to determine the gastro-tourist profiles of foreign tourists visiting Turkey. In line with this aim, a quantitative questionnaire has been conducted to 606 foreign tourists that have visited and ... -
Can eco-friendly hotels affect customer willingness to pay more?
(ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2024)The aim of this study was to determine the impact of customers' environmental concerns and perceptions of ecofriendly hotels on their willingness to pay more for these hotels. According to the study's findings, environmental ... -
COVID-19 and "new normal” tourism: Reconstructing tourism
(Universidade de Aveiro, 2021)COVID-19 is an outbreak caused in China and caused by a new type of coronavirus. Declared as a pandemic by the World Health Organization, COVID-19 has caused and continues to have negative effects that leave deep traces ... -
COVID-19 İLE GERÇEKLEŞEN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE EĞİLİMLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
(2021)Bireyler, belirli dönemlerde birtakım zorluklarla karşılaşabilirler. Bu tür zorluklar ekonomik, politik, kültürel, toplumsağlığı gibi durumlar ile ilgili olabilir. Karşılaşılan her zorluğun toplumun veya bireylerin üzerinde ... -
COVID-19 Pandemisinin Turizm Endüstrisine Olumlu Etkilerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
(2024)Bu araştırmanın temel amacı COVID-19 pandemisinin turizm endüstrisine olası olumlu etkilerini tespit etmektir. Bu amaçla çalışma kapsamında alanyazın taraması yapılarak COVID-19 pandemisinin olumlu ve olumsuz etkileri ... -
COVID-19 SHOCK TO TOURISM INDUSTRY: POSSIBLE SCENARIOS FOR PREDICTED LOSSES BETWEEN 2020-2024
(Univ Federal Juiz Fora, Campus Univ, 2021)The main purpose of this study is to generate estimates of the total income and tourist arrivals in the tourism industry with the Covid-19 pandemic in the next five years (2020-2024). For this purpose, estimates were ... -
COVID-19 Virüs Salgını Kaynaklı Karantina Sürecinin Evsel Gıda Atıklarına Etkileri
(2020)Amaç: Bu araştırma, COVID-19 salgını kaynaklı karantina sürecinde, ev ortamındaki tüketicilerin gıda israfı tutum ve israf miktarının belirlenmesini açıklamaktadır. Tasarım/Metodoloji/Yaklaşım: Araştırmanın evrenini, ... -
Çerkes Mutfağının Sürdürülebilirliği Üzerine Bir Araştırma: Sakarya İli Örneği
(2020)Yeme içme kavramı, ilkel toplumlardan bugüne kadar insanlık tarihinde her zaman çokönemli bir yere sahip olmuştur. Toplumlar zamanla yoğurdukları kültürel değerlerin veçevresel faktörlerin etkisiyle kendi bölgelerine özgü ... -
Çiriş Otunun Mutfak Kültüründeki Yeri: Bingöl İli Örneği
(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2023)Yenilebilir yabani otlar hem lezzetleri hem de sağlığa faydaları açısından çeşitli yöresel yemekler içerisinde kullanılmaktadır. Zamanla insanların beslenme alışkanlıklarında yaşanan değişimler ve sağlığa faydalı besinlerin ... -
Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Elazığ Mutfak Kültürünün ve Coğrafi İşaretli Gastronomi Ürün Potansiyelinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Günümüzde yöresel lezzetlerin önemli destinasyon pazarlama unsurlarından biri olduğu ve pazarlama ve markalaşma aracı olarak kullanımı düşünüldüğünde yerel destinasyonların sahip oldukları gastronomi değerlerinin daha çok ... -
The effect of COVID-19 on employee psychology in tourism
(Edward Elgar Publishing Ltd., 2021)The COVID-19 pandemic affects the tourism industry not only in terms of demand, but also in terms of the physiological and psychological health of employees. Due to temporary closure of businesses and restrictions on travel, ... -
EFFECT OF TITANIUM CONTENT ON THE MICROSTRUCTURE AND WEAR BEHAVIOR OF Fe(13-x)TixB7 (x=0-5) HARDFACING ALLOY
(Technical Faculty, Bor-Serbia, 2022)In this study, the effects of titanium addition on microstructure, hardness, and wear rate of Fe(13-x)TixB7 (x = 0, 1, 2, 3 and 5) based hard surface alloy layers formed by gas tungsten arc (GTA) welding method were ... -
The effect of tourist guide performance on memorable tourism experiences and revisit intention
(Emerald Group Publishing Ltd., 2024)Tourist guides undertake many versatile roles as a requirement of their profession. The realisation of these roles also affects the performance of the guide. Findings obtained from empirical evidence on the effects of the ... -
THE EFFECT ON BUSINESS PERFORMANCE OF MARKETING STRATEGIES IMPLEMENTED AGAINST THE CRISES
(UNIV FEDERAL JUIZ FORA, CAMPUS UNIV, 2024)The aim of the research was to identify the impact of marketing strategies implemented by hotel businesses in response to crises on business performance. Four & five-star hotels in the Antalya and Istanbul provinces ... -
The effects of COVID-19 on marketing policies and practices
(Edward Elgar Publishing Ltd., 2021)In this chapter, the effects of COVID-19 on marketing policies and practices in the tourism industry are discussed. While the coronavirus outbreak continues to affect travel around the world, it has also caused serious ...