Güncel Gönderiler: Turizm Rehberliği Bölümü Koleksiyonu
Toplam kayıt 58, listelenen: 21-40
-
BIBLIOMETRIC REVIEW OF STUDIES ON SUSTAINABLE TOURISM AND CLIMATE CHANGE IN 2019
(Univ Externado Colombia, 2022)This study aims to investigate academic publications on sustainable tourism and climate change in 2019. Due to global warming, the climate changes from day to day. Climate changes affect tourism and raise concerns about ... -
Fiscal and monetary policies supporting the tourism industry during COVID-19
(Emerald Group Publishing Ltd, 2022)Purpose - Since the first moment of the pandemic, national and international travel restrictions are in place to reduce human mobility. This actual situation makes the tourism industry one of the areas most affected by the ... -
The impact of anxiety levels on destination visit intention in the context of COVID-19: the mediating role of travel intention
(Emerald Group Publishing Ltd, 2022)Purpose - This study aims to investigate the effect of tourists' anxiety levels regarding pandemic on their intention to travel and intention to destination visit as a reflection of risk perception. Design/methodology/approach ... -
The impact of different types of service robots usage in hotels on guests' intention to stay
(Emerald Group Publishing Ltd, 2023)PurposeThe purpose of this study is to examine how consumers perceive the importance of using robot technologies for 12 services evaluated under two categories considering the technology acceptance model (TAM). ... -
Yerel Halkın Kırsal Turizme Bakış Açısı: Samsun Kızılırmak Deltası Örneği
(2019)Bir bölgede kırsal turizmin gelişmesi ve sürdürülebilirliğinin sağlanması, o bölgede yaşayan yerel halkın kırsal turizme bakış açısıyla yakından ilgilidir. Bu açıdan yerel halkın kırsal turizme ilişkin bakış açısının ortaya ... -
Türkiye'nin turizm talebini etkileyen faktörlerin sosyo-ekonomik açıdan ampirik olarak değerlendirilmesi
(Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2019)Dünyada turizm pazarının giderek büyümesi, turizm ile ilgili işletmelerin ve destinasyonların bu pazardan pay alabilmek adına yoğun bir rekabet ortamına girmelerine neden olmuştur. Özellikle işletmelerin ve mikro düzeydeki ... -
Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Bilecik İli Turizminin Değerlendirilmesine Yönelik Paydaş Analizi
(2019)Dünya’da turist sayısının her geçen gün artması, destinasyonlar arasındaki rekabeti de arttırmaktadır. Bu sebeple herdestinasyon kendini rakip destinasyonlardan ayrıştıran farklı yönlerini ön plana çıkarıp rekabette üstünlük ... -
YAVAŞ ŞEHİRLERİN (CITTA-SLOW) PAZARLANMASI: GÖYNÜK ÖRNEĞİ
(2018)Bilindiği gibi son yıllarda yavaş şehir (citta-slow) uygulamaları, turizm hareketlerine vepazarlama faaliyetlerine yeni boyutlar kazandırmıştır. Bu bağlamda dünyanın değişikbölgelerinde bu konsepte uygun alanlar belirlenmiş, ... -
Destinasyon Kavramının Yeniden Yapılandırılması Üzerine Düşünsel Bir İnceleme
(2020)Birtakım turistik faaliyetleri içeren ve turizm kaynaklarına yön veren destinasyon kavramı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürde farklı biçimlerde ifadeler kullanılması söz konusudur. Sahip olduğu karmaşık yapısı ... -
Destinasyon Pazarlamasının Yerel Kalkınmaya Etkileri: Şanlıurfa Örneği
(2019)Alternatif arayışlar kapsamında kitle turizminden kaçış, bireyleri alternatif turizm türlerineyöneltirken, yörelerin kalkınması adına kilit rol oynayan destinasyonların pazarlanması önemkazanmıştır. Bu anlamda sürdürülebilir ... -
Artvin Destinasyonundaki Turizm Faaliyetlerinin Geliştirilmesine Yönelik Kamu Paydaş Analizi
(2021)Artvin destinasyonu; barındırdığı doğal, kültürel, tarihi ve turistik değerleri ile bölge turizminde etkili bir coğrafyadır. Yapılan araştırmalar göstermektedir ki, başta ulaşım şartları ve coğrafi zorluklar olmak üzere, ... -
Financial Policies of European Union Countries Regarding the Tourism Industry in COVID-19 Process
(2021)Purpose – The aim of this study is to examine the financial policies implemented by EU countries in the tourism industry during the COVID-19 process.Design/methodology/approach – The tourism industry has been studied for ... -
Covid-19 Pandemisinin Turizm Üzerindeki Etkileri: Borsa İstanbul Turizm Endeksi Üzerine Bir İnceleme
(2020)11 Mart 2020 itibariyle pandemi olarak ilan edilen Covid-19 Coronavirüs salgını tüm sektörleri etki altına almıştır. Bu çalışmada Covid-19’un en çok etki altına aldığı sektörlerden biri olan turizm üzerindeki etkisinin ... -
Turizm Rehberliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Beklentileri
(2020)Turizm rehberliği birinci sınıf öğrencilerinin mesleki beklentilerinin tespit edilmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Türkiye’de turizm ile ilgili bazı bölümlerin tercih edilmesinde sorunlar yaşanırken, turizm ... -
Destinasyon Sürdürülebilirliği Kapsamında De-Marketing Uygulamaları: Sapanca Destinasyonuna Dair Önleyici Bir Çalışma
(2020)Bu çalışma Sapanca destinasyonunda gelecekte meydana gelmesi muhtemel taşıma kapasiteleri ve sürdürülebilirlik sorunlarına karşılık önleyici faaliyetler sunmak üzere tasarlanmıştır. Çalışmanın amacı bahsi geçen olası ... -
Sosyal Medya Pazarlaması Konusundaki Lisansüstü Tezlerin İçerik Analiziyle Değerlendirilmesi
(2020)Hızlı teknolojik gelişmeler her alanda olduğu gibi pazarlama alanında da çeşitli yenilikler oluşmasına zemin hazırlamıştır. Bunlardan biri de sosyal medya uygulamalarının pazarlana alanında kullanılmasıdır. 2000’li yılların ... -
Turizm Rehberliği Alanındaki Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Çerçevesi
(2021)Turizm rehberliği toplumlararası kültür aktarımını sağlayan ve mesleği icraedenlerin kültür elçisi olarak ifade edildiği bir alandır. Destinasyonlarayönelik turizm hareketlerinin yaklaşık 1.5 milyar katılımcıya ulaşması,turizm ... -
Restoran Seçiminde Kişiliğin Rolü: Sakarya Örneği
(2020)İnsan yaşamında görülen refah ve boş zaman artışı, bireylerin dışarıda daha fazla vakit geçirmesine dolayısıyla daha fazla etkinliğe katılmasına olanak sağlamıştır. Bu etkinlikler içerisinde en sık tercih edilenlerden ... -
Turizmde Nöropazarlamanın Pazarlama Karması Kapsamında Kullanımına İlişkin Literatür İncelemesi
(2020)Tüketiciler üzerinde yapılan geleneksel araştırmalar, genel olarak tüketicilerin rasyonelolduğunu düşündükleri cevaplar üzerine kurgulana gelmiştir. Ancak nöropazarlamaaraştırmacılara bundan çok daha fazlasını vadeden bir ... -
Türkiye’de Yapılmış Nöropazarlama Alanındaki Lisansüstü Tezlerin Betimsel Analizi
(2020)Bu araştırmanın amacı; Nöropazarlamaile ilgili Türkiye’de gerçekleştirilen lisansüstü tezlerin betimsel analizinin yapılması ve böylelikle yıllar içerisinde nöropazarlama alanındaki değişimle beraber kurum performansları ...