Başlık için Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 50, listelenen: 1-20
-
AFYON SUCUĞU ÜRETİCİLERİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ KAPSAMINDA COĞRAFİ İŞARET TESCİLİNE YÖNELİK ALGILARI
(2022)Bu araştırmada Afyon sucuğu üreticilerinin coğrafi işaret tesciline yönelik algılarının neler olduğunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmada uygulama alanı olarak Afyonkarahisar belirlenmiş ve veriler on işletme ... -
Ağrı Destinasyonunun Alternatif Turizm Potansiyeline İlişkin Yerel Paydaşların Bakış Açısı
(2021)Alternatif arayı? çerçevesinde kitle turizminden kaçı?, bireyleri alternatif turizm türlerine yöneltirken, destinasyonların kalkınması ve tanınması adına da önem kazanmı?tır. Böylelikle bölgeye gelen turistlerin bıraktığı ... -
Analysis of Sustainable Tourism Performances of Eastern Black Sea Region Provinces
(2020)The research aims to determine the sustainable tourism indicators specific to the Eastern Black Sea Region of Turkey and to make inferences about the tourism performance of the region under the light of pre-determined ... -
Assessment of hotels' online complaints in domestic tourism: mixed analysis approach
(EMERALD GROUP PUBLISHING LTD, 2024)PurposeThis study aims to test the complaints of tourists who visit five-star hotels in Antalya, Turkey, on those same hotels' websites.Design/methodology/approachIn the study, the data were collected with qualitative ... -
Bulgaristan’dan Sakarya’ya Göç Eden Türklerin Geçmişten Günümüze Mutfak Kültürü
(2022)Bu araştırmada, Bulgaristan’dan göç etmiş ve Sakarya’da yaşayan Türklerin geçmişten günümüze mutfak kültürlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Bulgaristan muhacir mutfağında zaman içinde yaşanan değişim, ... -
The conflict of halal and hedonism, investigating halal-sensitive tourists' hedonic tendency
(Emerald Group Publishing Ltd, 2022)Purpose Hedonic behavior is a well-known phenomenon for tourism activities by the nature of tourism itself. However, there is a possible conflict between the structure of halal tourism and hedonic behavior. This paper aims ... -
COVID-19 KOŞULLARINDA TURİZMİ YENİDEN BAŞLATMA PROTOKOLLERİ VE PANDEMİ BAĞIŞIKLIĞININ GELİŞTİRİLMESİ
(Pamukkale Üniversitesi, 2023)Çalışmanın amacı; uluslararası nitelikteki turizmi yeniden başlatma protokollerinin detaylı bir şekilde incelenerek somutlaştırılmasıdır. Böylece benzer krizlerin şok etkisini kısaltan, eyleme geçme sürecini daha etkili ... -
COVID-19 SALGINIYLA OLUŞAN KRİZLERİN TURİZM FAALİYETLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN TURİZM AKADEMİSYENLERİ TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
(2020)Covid-19 salgını tüm dünyayı olumsuz yönde etkileyen ve birçok ülkede hayatındurmasına sebep olan bir kriz ve felaket olarak yorumlanmaktadır. Bu krizin etkileribirçok sektörde ve endüstride olduğu gibi turizm endüstrisinde ... -
Destinasyon Pazarlamasında Mutfak Kültürünün Rolü: Sakarya Örneği
(2022)Destinasyon çekiciliği konusunda mutfak kültürü önemli bir unsur olarak değerlendirilmektedir. Araştırmanın konusu, bir kentin mutfak kültürünün destinasyon çekiciliği ve kentin tanıtımı açısından öneminin belirlenmesi ... -
Destinasyonlara Yönelik Sosyal Medya Paylaşımlarının Duygu Analizi
(Ahmet Fidan, 2023)Küresel dünyada turizm endüstrisine katılım gün geçtikçe artış göstermektedir. Endüstri içerisindeki en önemli olgulardan biri ise destinasyonlardır. Destinasyonun bir marka haline gelmesi veya destinasyon imajının ne kadar ... -
The Effect of the Perception of Cronyism in Hotels on Employee Motivation
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2024)Motivation is extremely important in hotels that offer labor-intensive services. Motivation is negatively affected by many human resource management practices, one of which is cronyism, the application consisting of unfair ... -
The Effects of Emotional Labor and Core-Self Assessments on Constructive Deviant Behavior in Hotel Businesses: The Mediating Role of Staff Empowerment
(EGE UNIV, FAC ECONOMICS & ADMIN SCIENCES, 2023)The main purpose of the research is to examine the effects of emotional labor, core-self, constructive deviant behavior and the mediating effect of staff empowerment. The sample of the study is hotel businesses that are ... -
Engaging poverty with tourism: Pro-poor tourism perspective
(2023)Poverty continues to be one of the most important problems of our time. However, even if different economic measures have been taken to solve poverty, a solution has not been found yet. One of these measures is to ensure ... -
Exploring halal tourism-related factors that mitigate employees’ job pursuit intention in halal hotels: The moderating roles of age and gender
(Elsevier Ltd, 2023)An extensive review of the existing literature indicates a very limited amount of empirical investigation on the factors that mitigate employee job pursuit intention (JPI) in halal hotels. This paper therefore aims to ... -
Exploring the predictors of prospective employees' job pursuit intention in Muslim-friendly hotels
(Elsevier, 2020)An extensive review of the literature revealed a lack of empirical investigations of qualified prospective employees' job pursuit intention in Muslim-friendly hotels. This paper therefore investigates work- and halal-related ... -
Gastronomi turizminin gelişmesinde tarihi Afyonkarahisar konaklarının önemi
(2021)Şehir kültürünün bir parçası olan tarihi konaklar, restore edilerek ve yeniden işlevlendirilerek son zamanlarda kafe, restoran ve otel olarak hizmet vermektedir. Türkiye’nin birçok ilinde yeniden işlevlendirilmiş tarihi ... -
Göbeklitepe’nin Gastronomi Turizmi Bağlamında Değerlendirilmesi
(2021)Gastronomi turizmi üzerine literatürde birçok tanım yapılmıştır. Kısaca gastronomi turizmi; tüm gastronomik faaliyetleri keşfetmeyi, tatmayı ve hazlarını hissetmeyi ana amaç olarak görüp, gastronominin kapsamına giren her ... -
Güney Amerikalı Turizm Paydaşlarının Algıladıkları Türkiye İmajı Üzerine Nitel Bir Araştırma
(2022)Ülke imajı tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerden biridir. Bir ülkenin sahip olduğu imaj, turistlerin o ülkeye seyahat etme niyetine etki etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Güney Amerika’da algılanan ... -
Helala Duyarlı Turistlerde Sürdürülebilir Turizm Gelişmesine Yönelik Algı Araştırması
(2020)İslamiyet; çevreyi korumayı emreden, israfı yasaklayan ve toplumların sosyal yaşantısı ve inancına saygı duyan semavi bir dindir. İslam dininin gereklerine göre turizm faaliyeti gerçekleştiren bireylerin sürdürülebilir ... -
Kastamonu’da Yeniden İşlevlendirilen Tarihi Yapıların Sürdürülebilirliğe Etki Eden Çekicilik Faktörleri
(2018)Süreç içinde hızla gelişen bilim ve teknoloji; bireylerin çalışma şartlarında, aile yapılarında, dünya görüşlerinde, inançlarında ve gereksinimlerinde değişikliklerin yaşanmasına neden olmuştur. Bu değişiklikler sonucunda ...