Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEskiler, Ersin
dc.contributor.authorKüçükibiş, Hüseyin Fatih
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:19Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15390/EB.2019.8143
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJM05qZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/732
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı a) öğrencilerin seçmeli ders seçimniyetlerinde, rol modellerinin ve pozitif sözlü iletişimin etkisinibelirlemek, b) rol model alma ile ders seçim niyeti arasındakiilişkide pozitif sözlü iletişimin aracılık etkisini tespit etmek ve c)beden eğitimi ve spor (BES) ile ilgili ders tercihinde hangi rolmodelin daha etkili olduğunu ortaya koymaktır. Bu amaçdoğrultusunda Bursa ilindeki dört farklı ilçede (Osmangazi,Yıldırım, Nilüfer ve İnegöl) öğrenimine devam eden, 813 (%56.3)erkek ve 632 (%43.7) kız olmak üzere toplam 1445 öğrenciden (Xyaş=14,43±1,42) veriler elde edilmiştir. Veri analizinde, SPSS 20 veAMOS paket programları aracılığı ile betimsel istatistikler (frekans,yüzde, ortalama, standart sapma), açımlayıcı faktör analizi (AFA),doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve değişkenler arası yapısalilişkileri belirlemek amacıyla yapısal eşitlik modellemesinden(YEM) yararlanılmıştır. BES ile ilgili derslerin seçiminde etkili olanreferans grupları görece önem sırasına göre; baba, akran grup,beden eğitimi ve spor öğretmeni ve sporcular şeklindesıralanmaktadır. Oluşturulan yapısal eşitlik modelinde rol modelve pozitif sözlü iletişimin, ders seçim niyetindeki değişimi %67 ile%77 aralığında açıkladığı belirlenmiştir. Ayrıca rol model alma veders seçim niyeti arasındaki ilişkide pozitif sözlü iletişimin aracılıketkisine sahip olduğu ortaya konmuştur. Mevcut çalışma sonuçlarıalanyazın ışığında değerlendirilip, ilgili alanda faaliyet gösterenuygulayıcı ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğrencilerin Ders Seçim Kararlarında Rol Modelleri ve Pozitif Sözlü İletişimin Etkilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.doi10.15390/EB.2019.8143
dc.identifier.volume44en_US
dc.identifier.issue200en_US
dc.identifier.startpage253en_US
dc.identifier.endpage268en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.authorscopusid56548999400
dc.authorscopusid57210971929
dc.identifier.trdizinidTXpJM05qZ3dNQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster