Öğrencilerin Ders Seçim Kararlarında Rol Modelleri ve Pozitif Sözlü İletişimin Etkileri
Özet
Bu araştırmanın amacı a) öğrencilerin seçmeli ders seçimniyetlerinde, rol modellerinin ve pozitif sözlü iletişimin etkisinibelirlemek, b) rol model alma ile ders seçim niyeti arasındakiilişkide pozitif sözlü iletişimin aracılık etkisini tespit etmek ve c)beden eğitimi ve spor (BES) ile ilgili ders tercihinde hangi rolmodelin daha etkili olduğunu ortaya koymaktır. Bu amaçdoğrultusunda Bursa ilindeki dört farklı ilçede (Osmangazi,Yıldırım, Nilüfer ve İnegöl) öğrenimine devam eden, 813 (%56.3)erkek ve 632 (%43.7) kız olmak üzere toplam 1445 öğrenciden (Xyaş=14,43±1,42) veriler elde edilmiştir. Veri analizinde, SPSS 20 veAMOS paket programları aracılığı ile betimsel istatistikler (frekans,yüzde, ortalama, standart sapma), açımlayıcı faktör analizi (AFA),doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve değişkenler arası yapısalilişkileri belirlemek amacıyla yapısal eşitlik modellemesinden(YEM) yararlanılmıştır. BES ile ilgili derslerin seçiminde etkili olanreferans grupları görece önem sırasına göre; baba, akran grup,beden eğitimi ve spor öğretmeni ve sporcular şeklindesıralanmaktadır. Oluşturulan yapısal eşitlik modelinde rol modelve pozitif sözlü iletişimin, ders seçim niyetindeki değişimi %67 ile%77 aralığında açıkladığı belirlenmiştir. Ayrıca rol model alma veders seçim niyeti arasındaki ilişkide pozitif sözlü iletişimin aracılıketkisine sahip olduğu ortaya konmuştur. Mevcut çalışma sonuçlarıalanyazın ışığında değerlendirilip, ilgili alanda faaliyet gösterenuygulayıcı ve araştırmacılara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Kaynak
Eğitim ve BilimCilt
44Sayı
200Bağlantı
https://doi.org/10.15390/EB.2019.8143https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJM05qZ3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.14002/732