Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorZengin, Burhanettin
dc.contributor.authorKiper, Vahit Oğuz
dc.date.accessioned2022-02-09T12:30:35Z
dc.date.available2022-02-09T12:30:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.issn2587-0890
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26677/TR1010.2020.469
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJeU5UWTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/593
dc.description.abstractBu çalışma Sapanca destinasyonunda gelecekte meydana gelmesi muhtemel taşıma kapasiteleri ve sürdürülebilirlik sorunlarına karşılık önleyici faaliyetler sunmak üzere tasarlanmıştır. Çalışmanın amacı bahsi geçen olası sorunlara karşı pazarlamama (de-marketing) uygulamaları ile bir dizi iyileştirici tedbirler geliştirmektir. Turizm destinasyonlarında sürdürülebilirlik ihmal edildiğinde destinasyonlar yaşam döngüsünde son evreye geçmekte, turizmin sağladığı avantajlar kaybedildiği gibi çevresel, ekonomik ve kültürel tahribat yaşanmaktadır. Bunun olmasını engellemek için önleyici ve giderici tedbirlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışma ile Sapanca destinasyonunun mevcut durumu gözlenmiş ve analiz edilmiş, literatürdeki pazarlamama çalışmalarından derlenen veriler Sapanca destinasyonu özelinde uyarlanarak öneriler sunulmuştur. Bu önerilere göre Sapanca destinasyonu için taşıma kapasitelerini hesaplayan araştırmalara ihtiyaç vardır ve taşıma kapasitelerinin ilerleyen yıllarda turizm planlamasında hesaba katılması gerekmektedir. Sapanca destinasyonunun temel turizm çekiciliğinin doğal kaynakları olması nedeniyle, doğal kaynakların aşırı kullanıma bağlı deforme olmasını engellemek için kullanımı kısıtlayıcı pazarlamama uygulamalarına ihtiyaç duyulması ileriki yıllar için muhtemeldir.en_US
dc.description.abstractThis paper is designed as a preventive research in order to possible threats of exceeding carrying capacities and sustainability limits in Sapanca destination. The aim of this paper is to present some improvements to that threat with demarketing tools. Ignoring sustainability results as destination reaching the last period of its life cycle and also losing all kinds of benefits from tourism. Also, cultural, economic and environmental damages come with it. To reverse that affects, preventive and corrective steps must be taken. Actual situation in Sapanca is observed and analized and data about demarketing are collected in literature to establish an accurate foundation for suggestion for Sapanca destination in the name of demarketing applications for destination sustainability. Further researches are needed in order to examine carrying capacities of the destination and those should be taken into consideration during tourism planning. Since natural resources are main attractiveness of the destinations, they must be protected gains over -use by demarketing tactics for the forthcoming years.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDestinasyon Sürdürülebilirliği Kapsamında De-Marketing Uygulamaları: Sapanca Destinasyonuna Dair Önleyici Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeDe-Marketing Implications for Sustainability of a Destination: A Preventive Research on Sapanca Districten_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümüen_US
dc.identifier.doi10.26677/TR1010.2020.469
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2102en_US
dc.identifier.endpage2112en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTkRJeU5UWTBOQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster