Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTemizkan, Volkan
dc.contributor.authorGüven, Ebru Ö.
dc.contributor.authorYılmazer, Aydın
dc.contributor.authorAndsoy, Cumhur
dc.date.accessioned2022-02-09T12:30:32Z
dc.date.available2022-02-09T12:30:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.839996
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRRNU1USTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/554
dc.description.abstractBireyler, belirli dönemlerde birtakım zorluklarla karşılaşabilirler. Bu tür zorluklar ekonomik, politik, kültürel, toplumsağlığı gibi durumlar ile ilgili olabilir. Karşılaşılan her zorluğun toplumun veya bireylerin üzerinde birtakım etkileriolacağı bir gerçektir. Bu etkilerin bireylerin davranışlarında değişiklikler ile sonuçlanması muhtemeldir. Bu araştırma,küresel çapta etki yaratan COVID-19’un ve beraberinde ilan edilen salgının tüketicilerin satın alma davranışları veeğilimleri üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Pandemi ilan edilmesinden iki ay sonra, Mayıs ayındayapılan çevrimiçi anket ile katılımcıların demografik verileri, virüse karşı farkındalık düzeyleri, sosyal yaşama katılımniyetleri ile temel ihtiyaçlarına ve turizm hizmetlerine yönelik satın alma davranışları ve eğilimlerini içeren verilertoplanmıştır. Bu araştırma, nicel araştırma türü olarak tasarlanmış, tanımlayıcı araştırmadır. 976 anket formunundeğerlendirmeye alındığı bu çalışma ile pandemi nedeniyle zorunlu kılınan yasaklar, kısıtlamalar ve kurallar (sosyalmesafe-maske-hijyen) altında tüketicilerin nasıl bir satın alma davranışı ve eğilimi göstereceği anlaşılmak istenmiştir.Pilot çalışmanın ardından son halini alan anket 1 ila 15 Mayıs 2020 tarihleri arasında katılımcılara ulaştırılarak verilertoplanmıştır. Araştırma kapsamında ifadeler arasındaki farklılıkları test etmek için t-testi ve ANOVA kullanılmıştır.Elde edilen sonuçlar, Alışveriş Merkezi (AVM) ve markete yönelik satın alma davranış ve eğilimlerinde teknolojiktemelli çevrimiçi satın alma alışkanlıklarının artacağı, turizm ve rekreasyon alanlarına yönelik satın alma davranışeğilimlerinde kısıtlamaya gidileceği, günlük rutin yaşam döngüsü içerisinde daha titiz bir yaşam sürüleceği, ekonomikolarak daha tutumlu ve bilinçli tutum eğilim sergileneceğine yöneliktir.en_US
dc.description.abstractIndividuals may encounter some difficulties in certain periods. Such difficulties may be related to economic, political, cultural, public health, etc. It is a fact that every difficulty encountered will have some effects on society or individuals. These effects are likely to result in changes in individuals' behavior. This research aims to investigate the impact of COVID-19, which has a global impact, and the epidemic announced with it on the purchasing behavior and tendencies of consumers. Two months after the announcement of the pandemic, the demographic data of the participants, their awareness levels of the virus, their intention to participate in social life, their basic needs and their purchasing behaviours and tendencies towards tourism services were collected. This research is descriptive research designed as a quantitative research type. With this study, in which 976 questionnaires were taken into consideration, it was aimed to understand what kind of purchasing behavior and tendency consumers would show under the prohibitions, restrictions and rules (social distance-mask-hygiene) imposed by the pandemic. The questionnaire, which was finalized after the pilot study, was delivered to the participants between 1 and 15 May 2020 and data were collected. The data was analyzed using the SPSS program. T-test and ANOVA were used to test the differences between expressions within the scope of the research. The results indicate that technology-based online purchasing habits will increase in shopping malls and supermarket purchasing behaviors and trends, there will be restrictions in purchasing behavior tendencies towards tourism and recreation areas, a more rigorous life will be lived in the daily routine life cycle, economically the more thrifty and conscious attitude is towards the tendency.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleCOVID-19 İLE GERÇEKLEŞEN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE EĞİLİMLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.title.alternativeA RESEARCH ON CONSUMER BEHAVIOR AND TRENDS WITH COVID-19en_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Rekreasyon Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.doi10.17755/esosder.839996
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue79en_US
dc.identifier.startpage1311en_US
dc.identifier.endpage1327en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTkRRNU1USTRPQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster