Yazar "Saygılı, Metin" için listeleme
-
The effects of hedonic and utilitarian shopping motivations on online purchasing intentions: A Turkish case study
Saygılı, Metin; Sütütemiz, N. (Unisa Press, 2020)This paper was structured to examine the effects of shopping motivations that are classified as hedonic and utilitarian on the online buying intentions of consumers. In this context, one of the three aims of the study was ... -
Firmaların teknolojik inovasyon yeteneklerinin ihracat performansı üzerine etkisi
Yazıcı, Yahya (Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Firmaların sahip oldukları tekkolojik inovasyon yetenekleri hem ulusal hem de uluslararası ticaretin belirleyicileri arasında yer almakta ve bir performans göstergesi olarak değerlendirilmektedir. Bu bağlamda araştırma ile ... -
The impact of digitalization on export of high technology products: A panel data approach*
Özsoy, S.; Ergüzel, O.Ş.; Ersoy, Ahmet Yağmur; Saygılı, Metin (Routledge, 2021)This study argues that easy access to new information using information and communication technologies (ICT) will bring both more technological development and information about new markets, together catalyzing high ... -
Marco Polo Seyahatnamesinde Uluslararasılaşma Yaklaşımlarının İzini Sürmek
Bu çalışmanın temel amacı, uluslarasılaşma alanyazınında 1970’lerden buyana şekillenmeye başlayan uluslararasılaşma yaklaşımlarının literatüregirmeden uzunca bir zaman önce pratik ticaret sahnesinde karşılıklarınınolup ... -
Marka Güveninin Yüksek Fiyat Ödeme İstekliliği Üzerindeki Etkisinde Marka Aşkının Aracı Rolü: Kozmetik ve Kişisel Bakım Ürünleri Üzerine Bir Araştırma
Saygılı, Metin (Manas Journal of Social Studies, 2023)Tüketicilerin satın alma kararında sektörde yer alan markalara yönelik tutumları ile birlikte söz konusu markalarla geliştirdikleri ilişkiler belirleyici olabilmektedir. Bu bağlamda tüketicilerin sağlık, güzellik ve estetik ... -
MUHASEBE PROGRAMLARINA YÖNELİK DEĞİŞTİRME NİYETİNİN TEKNOLOJİ KABUL MODELİ (TKM) ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ: SAKARYA İLİ ÖRNEĞİ
Tüketicilerin bilgisayar teknolojilerini kullanmaya yönelten unsurların belirlenmesi ve bu unsurlarınbir davranış modeli temelinde açıklanması önem arz etmektedir. Bu bağlamda bu araştırmada, bilgisayarteknolojileri ... -
Online Alışverişte Satın Alma Davranışını Anlamak: Giyim ve Teknoloji Ürünlerine Yönelik Karar Verme Tarzlarının Karşılaştırılması
Saygılı, Metin; Yazıcı, Yahya (2022)Bu araştırmada online karar verme tarzlarının online satın alma niyeti üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Online karar verme tarzları giyim ve teknoloji ürünleri için uygulanarak bu ürün gruplarında online ... -
Regulative institutions, dynamic managerial capabilities, and strategic entrepreneurial performance
Bağış, Mehmet; Altınay, Levent; Saygılı, Metin (Emerald Publishing, 2024)Purpose: This study examines firms' strategic entrepreneurial behaviors based on the interaction of regulatory institutions and entrepreneurs' cognition, human capital, and social capital capabilities. Design/methodology/approach: ... -
Z Kuşağının Dijital Teknolojiye Yönelik Tutumunun Bireysel İnovasyon Yetkinliklerine Etkisinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma
Amaç – Bu araştırmanın amacı; Z Kuşağının dijital teknolojiye yönelik tutumunun bireysel inovasyon yetkinlikleri üzerine olan etkisinin belirlenmesidir. Yöntem – Araştırma nicel araştırma yöntemi ile tasarlanmıştır. Verilerin ...