dc.contributor.advisor | Beyleroğlu, Malik | |
dc.contributor.author | Taşcı, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2022-02-09T12:32:40Z | |
dc.date.available | 2022-02-09T12:32:40Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmZ4y0qY4NNHJDGnzeF0iG3iW_YGsqhqll91ftOz8DtTU | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_sogEog_6WpvAEAkswk23nSljeSbbyY6xzcd-HYt2oT7" target="_blank"> | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14002/972 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Life Kinetik beyin egzersizi programının, 6 – 12 yaş grubundaki yüzücülerin koordinasyon yetenekleri üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmamıza, yaşları 6-12 olan, deney grubunda 8, kontrol grubunda da 8 olmak üzere toplam 16 çocuk katılmıştır. Bu çocukların koordinasyon yeteneklerinin üzerindeki, haftada 2 gün ve 30 dakika olmak üzere, toplam 8 seanslık Life Kinetik beyin egzersizi programının etkisi incelenmiştir. Araştırma başlamadan önce çocukların yaş, boy ve ağırlık gibi antropometrik özellikleri ve cinsiyet dağılımı açısından incelenmiş ve koordinasyon parkuru geçiş testi ile koordinasyonları test edilmiştir. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre; başlangıçta çocukların yaş, boy, ağırlık ve cinsiyet değerleri incelendiğinde iki grup arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı tespit edilmiştir (p>0.05). Koordinasyon yeteneklerinin ölçüldüğü koordinasyon parkuru geçiş testi başlangıç değerlerinde, deney ve kontrol grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0.05). Bu da araştırmaya katılan örneklemin uygun olduğunu göstermektedir. Life Kinetik beyin egzersizi programından sonra, deney grubunun koordinasyon parkuru geçiş süreleri ön ve son test değerleri arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Koordinasyon parkuru geçiş süresinde deney grubunda düşüş gözlenirken kontrol grubunda istatistiksel olarak anlamlı bir fark gözlenmemiştir. Sonuç olarak Life Kinetik beyin egzersizi programı araştırmaya katılan 6 – 12 yaş grubu yüzücülerin koordinasyon yeteneklerini istatistiksel olarak anlamlı biçimde geliştirmiştir | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effects of Life Kinetik Brain Exercise Program on the coordination skills of children who are interested in swimming sport in the age of 6-12. A total of 16 children, aged 6-12 years, 8 in the experimental group and 8 in the control group, were included in the study. The effects of a total of 8 sessions of Life Kinetic Brain Exercise Program, 2 days a week and 30 minutes per week, were investigated. Before starting the study, children's age, height and weight, such as anthropometric characteristics and gender distribution were examined and coordination skills was tested by the coordination course pass test. According to statistical analysis, when the age, height, weight and gender values of the children were examined, it was found that there was no statistically significant difference between the two groups (p> 0.05). There was no statistically significant difference between the experimental and control groups in the coordination course pass test initial values, where coordination capabilities were measured (p> 0.05). This shows that the sample was appropriate. After the Life Kinetik Brain Exercise Program, there was a statistically significant difference between the experimental group's coordination course passing time and pre and post test values in favor of the experimental group (p <0.05). While there was a decrease in the experimental group during the passing period of the coordination course, no statistically significant difference was observed in the control group. As a result, the Life Kinetic Brain Exercise Program has significantly improved the coordination skills of 6-12 age group children who are interested in swimming sport. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Spor | en_US |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.subject | Antrenman | en_US |
dc.subject | Training | en_US |
dc.subject | Beyin | en_US |
dc.subject | Brain | en_US |
dc.subject | Egzersiz | en_US |
dc.subject | Exercise | en_US |
dc.subject | Koordinasyon | en_US |
dc.subject | Coordination | en_US |
dc.subject | Sporcular | en_US |
dc.subject | Sportsmen | en_US |
dc.subject | Yüzme | en_US |
dc.subject | Swimming | en_US |
dc.subject | Yüzücüler | en_US |
dc.subject | Swimmers | en_US |
dc.subject | Zihinsel antrenman | en_US |
dc.subject | Mental antrenman | en_US |
dc.title | 6-12 yaşındaki yüzücülere uygulanan beyin egzersiz antrenmanlarının koordinasyon üzerine etkisinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the effect of brain exercise training applied on swimmers in 6-12 age on coordination | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rekreasyon Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.institutionauthor | Taşcı, Hüseyin | |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 78 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 579870 | en_US |