Turizm otelcilik meslek liseleri aşçılık programlarında yaşanan eğitim sorunları ve çözüm önerileri
Özet
Yiyecek-içecek sektörü turizm endüstrisi içerisinde yer alan iş kollarından biridir. Fakat bu sektörün diğer sektörlerden farkı, tek taraflı değil çok yönlü bir şekilde geliştirilebilir özellikte olmasıdır. Bugün turizmin içerisinde yer alan diğer iş kolları hizmet kalitesinde sınırlı bir şekilde değişiklikler yapabilirken, yiyecek-içecek sektörü diğer sektörlerden farklı olarak hizmet kalitesinin geliştirilmesinin yanında çok fazla çeşitlendirilebilmektedir. Ayrıca turizm içerisinde yapılan tüm faaliyetlerde yiyecek-içecek sektörü yer almaktadır. Turizm için yapılan tanıtımlarda, pazarlama organizas-yonlarında, seyahat esnasında, konaklama yapıldığı sürede yiyecek-içecekler her zaman çekicilik unsuru veya kalite göstergesi olarak kullanılmaktadır. Bu nedenle sektör turizm için kritik ve vazgeçilmez bir noktada bulunmaktadır. Nitekim 'Gastronomi' adı altında tek başına da çekicilik unsuru olan yiyecek-içecek sektörü son dönemlerin en önemli turizm iş kolu olarak kabul edilmektedir. Bu kadar önemli özelliklere sahip olan bir iş kolunda ise eğitim ve kaliteli iş gücü, sistemin en değerli yapı taşları olmaktadır. Çalışmanın amacı; yiyecek-içecek alanında ortaöğretim kademesinden itibaren tüm kademelerde eğitim verilmektedir. Bu eğitimin ilk olarak verilmeye başlandığı orta-öğretim kademesi sektör için öncelikle donanımlı ara eleman yetiştirilmesi açısından önem arz etmektedir. Yiyecek-içecek eğitiminin bu kademede nitelikli ve ihtiyaçlar doğrultusunda verilmesi, turizm ve yiyecek-içecek sektörünün temellerinin sağlam atılması anlamına gelmektedir. Nitekim çalışmanın amacı ortaöğretim kademesinde yiyecek-içecek eğitim ve öğretiminin verildiği kurumlarda yaşanan eğitim sorunlarının neler olduğunu tespit ederek çözüm önerileri getirmektir. Bu bağlamda çalışma nicel bir araştırma olarak tasarlanmış, veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Araştırma için Batı Karadeniz bölgesi seçilmiş ve anketler 4 farklı ilde, alanında başarıları ve bilinirliği yüksek olan yedi okulda 840 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS.22 istatistiksel analiz programından yararlanılmış, Frekans, Faktör, Kolerasyon analizleri yapıldıktan sonra çalışmanın araştırma soruları bağlamında farklılık analizlerine de yer verilmiş ve son olarak Regresyon analizi yapılmıştır. Food and beverage sector is one of the branches of tourism. However, the difference of this sector from the others is not being unilateral but able to develop in a multidimensional way. Today, while other business branches within the tourism sector can make limited changes in service quality, the food and beverage industry is able to both improve the service quality in a significant way and diversify the services it offers. In addition, the food and beverage sector practices are included in all the activities within the tourism sector. In tourism promotions, marketing organizations, during the time of accommodation and travel, food and beverages are always used as an element of charm or quality. Therefore, the sector is critical and indispensable for tourism. As a matter of fact, the food and beverage sector, which is also a factor of attraction under the roof of "gastronomy", is considered to be the most important tourism business branch of recent times. In a business that has such important features, education and qualified workforce are the most valuable cornerstones of the system. Purpose of the study; in the food and beverage area, education is provided at all levels as from the secondary level. However, the secondary education level in which this education was first introduced is important for the sector in terms of training of qualified personnel. In order to build food and beverage sector on a solid ground, providing food and beverage education at this level in a proper and quality way can be considered as a vital factor. Accordingly, the aim of the study is to determine the educational problems in institutions where food and beverage education are given at secondary level and to suggest solutions. In this context, the study was designed as a quantitative study and surveys were used as the data collection tool. Western Black Sea region was selected for the research and the surveys were applied to 840 students in 7 different schools which are considered as highly succesfull and "well-known" accordingly in 4 different provinces. SPSS.22 package program was used to evaluate the data statistically, after the frequency, factor and co-relation analysis, discrimination analysis are performed in the context of research questions and finally regression analysis are included.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVuHxGRM8sWQA-GABwC63eBEz8fPDK3-kz2VyNNx2jSahhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_qPqSh5KbODdeIwiCo0WSwbPsBcKvRvtBmqcB_NwB_pD" target="_blank">
https://hdl.handle.net/20.500.14002/962
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [698]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
3+1 eğitim modelinin turizm öğrencilerinin mesleki gelişimlerine etkisi: Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi örneği
Çolaksel, Mehmet (Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2019)Turizm eğitimi alan öğrencilerin mesleki gelişimlerini etkileyen birçok unsurun varlığı bilinmektedir. Bu çalışmada, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi'ndeki turizm eğitimi programlarında eğitim gören önlisans ... -
Özel eğitim öğrencilerine uygulanan eğitsel oyunların öğrencilerin akademik kazanımları üzerine etkisi
Pehlivan, Ersin (2020)ÖZEL EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNE UYGULANAN EĞİTSEL OYUNLARIN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK KAZANIMLARI ÜZERİNE ETKİSİ ÖZET Bu araştırmanın amacı; eğitsel oyunlarla zenginleştirilmiş bir eğitim öğretim faaliyetinin, özel eğitime ... -
Türkiye'de ve Avrupa ülkelerinde rekreasyon eğitiminin karşılaştırılması
Açıkdilli, Ramazan (Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2019)İlk medeniyetlerden günümüze kadar bilim ve teknolojide meydana gelen gelişmeler, bireylerin yaşamlarında boş zamanların artmasına neden olmuştur. Boş zamanların artması, bu zamanların verimli ve bireyin ihtiyaçlarına cevap ...