Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzbay, Gülçin
dc.contributor.authorMotor, Elif Atasoy
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:37Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbo2PWHGwgSvdTPkZ4yW7MVh-np6DCV-nPmR7o4AHCPVf
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_sp2PHzmL_H9aj-TWjRy73A6EA9Dn-WQysQoGUwwqLRS" target="_blank">
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/947
dc.description.abstractTeknolojinin ve ulaşım olanaklarının gelişmesi turizm destinasyonlarını birbirine yakınlaştırmakta ve rekabet ortamı yaratmaktadır. Hızlı bir şekilde artan rekabet sonucunda destinasyonlar farklılaşma uğraşı içine girmiştir. Destinasyonların günümüzde ayakta kalabilme yarışında başarıyı yakalayabilmeleri için farklılık yaratma çabalarına her zamankinden daha çok ihtiyaçları vardır. Destinasyonların farklılaşma çabaları içerisinde destinasyon marka kişiliği kavramı önemli bir yer tutmaktadır. Turizm destinasyonları, kaynakları ve cezbedilirlikleri doğrultusunda pazar bölümüne hitap etmekte ve her bir pazar bölümü için farklı pazarlama çabalarına girmektedir. Bu araştırma Cumalıkızık Köyü destinasyonun marka kişiliği boyutları açığa çıkartılarak destinasyonun pazarlanmasına yardımcı olacak verilerin ortaya konulması ve araştırma sonuçlarına dayanılarak destinasyon pazarlaması hakkında neler yapılabileceğine dair önerilerin sunulmasını amaçlamaktadır. Çalışmada, öncelikle alanyazın incelemesi kapsamında geçmişte yapılan araştırmalar incelenerek marka kişiliği, destinasyon ve destinasyon marka kişiliği kavramları açıklanmıştır. Daha sonra destinasyon marka kişiliği kavramı üzerinde durularak alanyazında yer alan diğer çalışmalar incelenerek alanyazın taramasına yer verilmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmış ve toplam 400 katılımcıdan toplanan veriler, SPSS istatistik programı yardımı ile analize tabi tutulmuştur. Bulgulara göre Cumalıkızık Köyü'nü yansıtan kişilik özellikleri; samimiyet, seçkinlik, yetkinlik ve heyecan olmak üzere dört boyutta belirlenmiş ve katılımcıların destinasyon marka kişiliği algılamalarının demografik özelliklerine, destinasyonu ziyaret sıklıklarına ve ziyaretleri sonunda algıladıkları memnuniyet düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe development of technology and travel opportunities leads to touristic destinations to get closer and create a competitive environment. As a result of rapidly increasing competition, destinations have entered into differentiation. Destinations have more needs than ever before to create a difference in achieving success in today's race. The concept of destination brand personality plays an important role in the differentiation efforts of destinations. It addresses the market segment in line with tourism destinations, resources and attractiveness and enters different marketing efforts for each market segment. This research aims to present the data that will help marketing the destination by revealing the brand personality dimensions of the destination of Cumalıkızık Village and presenting suggestions about what can be done about the destination marketing based on the research results. In the study, firstly, researches of the past in the context of the literature review were examined and the concepts of brand personality, destination and destination brand personality were explained. Then, the concept of destination brand personality was emphasized and other studies in the literature were examined and the literature survey was included. In this study, questionnaire technique was used from quantitative research methods and the data collected from 400 participants were analyzed with the help of SPSS statistical program. According to the findings reflect the personality traits Cumalıkızık Village; sincerity, sophistication, competence and excitement including designated in four sizes and participants of the destination brand personality perceptions of demographic characteristics, and visits often visit the destination end is examined varies according to the level of satisfaction perceived.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectBursa-Yıldırım-Cumalıkızıken_US
dc.subjectBursa-Yıldırım-Cumalıkızıken_US
dc.subjectDestinasyonen_US
dc.subjectDestinationen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectMarka kişiliğien_US
dc.subjectBrand personalityen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTurizm destinasyonu marka kişiliğini belirlemeye yönelik bir araştırma: Cumalıkızık köyü örneğien_US
dc.title.alternativeA research to determine the brand personality of tourism destination: The case of Cumalikizik villageen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorMotor, Elif Atasoy
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid553176en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster