Eğitsel oyunların çocukların problem çözme becerisi ve değer gelişimlerine etkisi
Özet
Bu araştırmanın amacı, eğitsel oyunların çocukların problem çözme becerisi ve değer gelişimlerine etkisini incelemektir. Araştırma ön test son test kontrol gruplu desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 2019-2020 eğitim-öğretim güz döneminde Bartın ili merkez ilçesinin devlet okulları içerisinden kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenen bir ilköğretim okulunun 7. sınıf kademesinde öğrenim görmekte olan ve çalışmaya gönüllü katılım gösteren (16 kız+16 erkek) toplam 32 öğrenci katılmıştır. Araştırma verileri "Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri", "Sporcu-Öğrenci Değer Ölçeği" ve "Kişisel Bilgi Formu" kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi ve bağımlı gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunun problem çözme ölçeği alt boyutlarından olan güven ve öz denetim puanları ve problem çözme toplam puanlarında son test lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<.05). Buna karşın kontrol grubunun problem çözme alt boyut ve toplam puanlarında ise istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>.05). Değer gelişimi açısından araştırma sonuçları incelendiğinde deney grubunun değer gelişimi alt boyutlarından olan dürüstlük ve sağlıklı olmaya önem vermek, sorumluluk ve centilmenlik ve değer gelişimi toplam puanlarında istatistiksel olarak son test lehine anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<.05). Buna karşın kontrol grubunun değer gelişimi alt boyut ve toplam puanlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>.05). Sonuç olarak; eğitsel oyunlarla desteklenen Beden eğitimi ve spor derslerinin, çocukların problem çözme becerisini ve değer gelişimini olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. The aim of this study is to examine the effects of educational games on problem solving skills and value development of children. The study was carried out using the pre-test post-test control group experimental design. A total of 32 volunteer students (16 girls + 16 boys), who were at the 7th grade of a primary school selected by convenience sampling method among the public schools of the central district of Bartin province during the 2019-2020 academic fall semester, participated in the study. The data used within the scope of the study was collected using the "Problem Solving Inventory For Children", "Athlete-Student Value Scale" and "Personal Information Form". Descriptive statistics, paired sample t-test and independent group t-test were used in the analysis of the data. As a result of the study, significant differences were found in favour of the post-test in the confidence and self-control scores, which were among the problem solving scale sub-dimensions of the experimental group, and total problem solving scores (p<.05). On the other hand, no statistically significant difference was found in the problem solving sub-dimension and total scores of the control group (p>.05). When the study results were examined in terms of value development, a statistically significant difference was found in favour of the post-test in the total scores of honesty, being healthy, responsibility and sportsmanship as well as the value development, which were the sub-dimensions of value development of the experimental group (p<.05). On the other hand, no statistically significant difference was found in the value development sub-dimension and total scores of the control group (p>.05). Consequently, it is concluded that physical education and sports lessons supported by educational games have a positive impact on problem solving skills and value development of children.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QnHhMrRS8jg0o5552_PQqe_kghU-EaJsCMGxIQRtuaWQhttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_rLK2YhWJMEOfDxr1CjyHqg0DySARZjwe6LzE4yo0yBC" target="_blank">
https://hdl.handle.net/20.500.14002/899
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [698]