Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMirzeoğlu, A. Dilşad
dc.contributor.authorSönmez, Hüseyin Ozan
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:31Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:31Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-YWcjVpp39D2P8qSg8tMiq6irBj9ss_DidbPrRltxu-Q
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_vPG7v3SbH7l1RrywCcrFfJDTgwdBxQIUtGlH9BLoksD" target="_blank">
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/881
dc.description.abstractSpor eğitiminde öğrenciler farklı yetenek ve özellikler ile öğrenme ortamına katılırlar. Öğrencilerin bireysel özellikleri öğrenme ortamını şekillendirir. Bu durum yüzme branşında çok önemlidir. Çünkü öğrenciler; yüzme biliyor olabilir, hiç bilmiyor olabilir, su üzerinde durabilme becerisine sahip olabilir, suya girdiğinde batabilir ve hatta su korkusu bile yaşayabilir. Bunun yanında her öğrencinin, bir beceriyi aynı anda kazanması veya geliştirmesi düşük bir ihtimaldir. Dolayısıyla yüzme becerilerini geliştirmek için her bir öğrencinin ihtiyacı olan özellikler farklıdır. Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin serbest stil yüzme becerisini ve track çıkış tekniğini öğrenmede bireyselleştirilmiş öğretim modelinin etkisini incelemektir. Araştırmada, deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Milli Savunma Üniversitesi, Deniz Harp Okulu, Hazırlık Sınıfı' nda öğrenim gören ve yüzme derslerini alan yaşları 18-20 arası, 24 öğrenci (12 deney, 12 kontrol) oluşturmuştur. Deney grubunda dersler Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli ile işlenirken, kontrol grubunda dersler Doğrudan Öğretim Modeli ile işlenmiştir. Deney grubunda ders içerikleri öğrenci için hazırlanan çalışma kitabı ile sağlanmıştır. Kontrol grubu ders içerikleri için günlük planlar hazırlanıp öğretim elemanı eşliğinde dersler işlenmiştir. Çalışmalar toplamda 6 hafta sürmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formları kullanılmıştır. Verilerin analizlerinde, grup içi değerlendirmeler için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılırken, gruplar arası değerlendirmeler için Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Çalışmada anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre, deney ve kontrol gurubunu oluşturan öğrencilerin yüzme becerileri (serbest stil yüzme, track çıkış ve toplam beceriler) ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında son testler lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Deney ve kontrol grubunu oluşturan öğrencilerin yüzme becerilerine ait (serbest stil yüzme, track çıkış ve toplam beceriler) erişi puanları karşılaştırıldığında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sonuç olarak üniversite öğrencilerinin bireyselleştirilmiş öğretim modeli ve doğrudan öğretim modeli ile işlenen derslerde, serbest stil yüzme becerisini ve track çıkış tekniğini öğrenmede olumlu etkilerin olduğu görülmüştür. Yüzme becerilerinin öğrenilmesinde bireyselleştirilmiş öğretim modeli ve doğrudan öğretim modelinin benzer etkiler yaptığı ve bireyselleştirilmiş öğretim modelinin doğrudan öğretim modeline alternatif bir öğretim modeli olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractIn sports training and education, students participate in the learning environment with different skills and specialties. Individual characteristics of learners shape the learning environment. This is essential in the branch of swimming as learners may be able to swim or may not be able to swim at all, might or might not be able to float, and they might even experience a fear of water. Besides, it is unlikely for all of the students to be able to acquire and improve one skill at the same time. Therefore, the specialties each student needs to be able to improve their swimming skill vary. The purpose of this study was to identify the effects of personalized system of instruction on university students' free style swimming skills learning and track start technique. Pre-test post-test control group experimental design, which is a experimental research design, was used in this study. The participants of the study were 24 students (12 treatment group, 12 control group) aged between 18-20 years, studying in National Defence University, Turkish Naval Academy Preparatory Class and attending swimming lessons. In the treatment group Personalized System of Instruction was adopted during the lessons whereas in the control group, Direct Instruction Model was utilized. The content of the lessons was provided via the use of a workbook which was prepared for the students. Daily plans were prepared for the lessons and the lessons were taught by the instructor. The whole procedure lasted for 6 weeks. Observation forms which were designed by the researcher were used as the data collection tool. Wilcoxon Signed Ranks Test was used to analyze the data for in-group evaluation, whereas Mann-Whitney U was utilized for the evaluation between the groups. The significance level was identified as .05 in the study. The results of the study reveal that there were significant differences, in favor of the post-tests, between the pre-test and post-test grades regarding the swimming skills (free style swimming, track start and overall skills) of the students in the treatment and the control group. There were no statistically significant differences between the gain points of the students in the treatment group and the control group, regarding their swimming skills (freestyle swimming, track start and overall skills). In summary, it was concluded that the students' learning process of track start technique and their freestyle swimming skill were influenced positively in the lessons which were taught via utilizing personalized system of instruction and direct instruction model. It can also be concluded that personalized system of instruction model and direct instruction model possess similar effects on students' learning process regarding swimming skills and that personalized system of instruction model might be an alternative to direct instruction model.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectBeden Eğitimien_US
dc.subjectYüzmeen_US
dc.subjectModelen_US
dc.subjectBireyselleştirilmiş Öğretim Modelien_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectSwimmingen_US
dc.subjectModelen_US
dc.subjectPersonalized System of Instructionen_US
dc.titleBireyselleştirilmiş öğretim modelinin serbest stil yüzme becerilerinin öğrenimine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of the personalized system of instruction on learning freestyle swimming skillsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabiilim Dalıen_US
dc.institutionauthorSönmez, Hüseyin Ozan
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid664094en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster