Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorRamazanoğlu, Fikret
dc.contributor.advisorYılmaz, Atike
dc.contributor.authorTaner, İrfan
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:28Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Eb5EkakJlp3olBdo_wNEGZzb-aGm395O8xAbSGYwEk-nC8IFCPxBUdLS3E9MEZKa
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_h0jSNxmPoZP9KFjcEyiX9xhGolXXiFQLXq1KnOQfY8j" target="_blank">
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/847
dc.description.abstractAraştırma 16-23 yaş aralığındaki Otizm Spekturm Bozukluğu (OSB) olan bireylerde 16 hafta boyunca uygulanan spor eğitiminin, bireylerin fiziksel uygunluk, öz bakım, sosyal ve akademik becerileri üzerine etkilerinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 16-23 yaş aralığında, 6 otizm spektrum bozukluğu olan yetişkin birey (4 erkek, 2 kız) katılmıştır. Araştırmada kontrol grupsuz ön test- son test deneysel desen kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesinde Milli Eğitim Bakanlığı, Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, "Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyler İçin Performans Belirleme Formu" öz bakım, sosyal hayat ve bilişsel beceriler alt modülleri yer alan becerileriler ve puanlama sistemi, fiziksel uygunluk parametrelerinde ise pençe kuvveti, dikey sıçrama, durarak uzun atlama, esneklik ön test – son test ölçümleri yapılmıştır. Çalışma grubunun spor eğitimi öncesi ve spor eğitimi sonrası değerleri karşılaştırılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi SPSS 21.0 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Normallik testinde Shapiro Wilk testinden yararlanılmıştır. Yapılan istatistiksel işlemin sonucunda verilerin normal dağılıma uygun olmadığı saptanmıştır. Bu nedenle verilerin analizinde Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. İstatistiksel işlemlerde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Elde edilen verilerde araştırmaya katılan katılımcıların fiziksel uygunluk, öz bakım becerileri, akademik beceriler açısından ön test – son test değerlerinde anlamlı düzeyde ilerleme saptanmıştır. Sonuç olarak; 16 haftalık düzenli spor eğitiminin otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin fiziksel uygunluk, öz bakım becerileri, sosyal becerileri ve akademik becerileri üzerinde etkili olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe study was conducted to examine the effects of sports training on physical fitness, self-care, social and academic skills of individuals with Autism Spectrum Disorder (OSB) in the 16-23 age range for 16 weeks. 6 adult individuals (4 boys, 2 girls) with autism spectrum disorders in the 16-23 age range participated in the study. Pre - test without control group-final test experimental pattern was used in the study. In obtaining the data of the Ministry of Education, Special Education, guidance and Counseling Services General Directorate, 'performance determination for individuals with mental disabilities to form' self-care, social life, cognitive skills and sub-modules located in the scoring system, skills and physical fitness parameters in claw strength, vertical jump, standing long jump, flexibility, pre – and post-test measurements were made. The values of the Working Group before and after sports training were compared. The data obtained were evaluated using SPSS 21.0 statistical package program. In the normality test, the Shapiro Wilk test was used. As a result of the statistical operation, it was determined that the data was not suitable for normal distribution. For this reason, Wilcoxon marked rows test was used in the analysis of the data. The significance level of statistical operations was 0.05. The results showed significant improvement in pre – test-final Test values in terms of physical fitness, self-care skills and academic skills. As a result, 16 weeks of regular sports training can be said to have an effect on the physical fitness, self-care skills, social skills and academic skills of individuals with autism spectrum disorders.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.subjectBilişsel becerileren_US
dc.subjectCognitive abilitiesen_US
dc.subjectFiziksel uygunluken_US
dc.subjectPhysical fitnessen_US
dc.subjectOtistik bozukluklaren_US
dc.subjectAutistic disorderen_US
dc.subjectOtizm spektrum bozukluğuen_US
dc.subjectAutism spectrum disorderen_US
dc.subjectSosyal becerien_US
dc.subjectSocial skillen_US
dc.subjectSpor eğitimien_US
dc.subjectSport educationen_US
dc.subjectÖzbakımen_US
dc.subjectSelf-careen_US
dc.subjectOtizm Spektrum Bozukluğuen_US
dc.subjectSpor Eğitimien_US
dc.subjectFiziksel Uygunluken_US
dc.subjectÖz Bakımen_US
dc.subjectAkademik Becerien_US
dc.subjectAutism Spectrum Disorderen_US
dc.subjectSports Educationen_US
dc.subjectPhysical Fitnessen_US
dc.subjectSelf-Careen_US
dc.subjectAcademic Skillsen_US
dc.titleOtizm spektrum bozukluğu olan bireylerde spor eğitiminin fiziksel uygunluk, öz bakım, sosyal ve akademik becerilere etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of sports education on self-care, physical fitness, social and academic skills in individuals with autism spectrum disordersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabiilim Dalıen_US
dc.institutionauthorTaner, İrfan
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage70en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid625205en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster