Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaman, Çetin
dc.contributor.authorAras, Güllüzar
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:25Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwNHasajc5xAC6Ye6iEEukLQPQ1oGTTIrG20kyZ8bW9mi
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_rixjkf7jugQqCV7copSI3-mwFnSZyh1QH7uYGRXf_Sl" target="_blank">
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/818
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Bursa ilindeki farklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmanın evrenini Bursa ilinde spor, fen, anadolu, imam hatip ve meslek liselerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Çalışmanın örneklemini ise aynı evren içinden kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenen 198 kız ve 297 erkek olmak üzere toplamda 495 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilen ''Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği'' ve John, Donahue ve Kentle (1991) tarafından geliştirilen Türkçe uyarlaması Evinç (2004) tarafından yapılan "Beş Faktör Kişilik Envanteri" ve araştırmacı tarafından oluşturulan "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren verilerin istatistiksel analizlerinin yapılması için parametrik test yöntemleri tercih edilmiştir. İstatistiksel analiz sonuçları p<0,05 düzeyinde anlamlı kabul edilmiştir. Veriler SPSS paket programı ile çözümlenmiştir. Çalışmanın beden eğitimi ve spor dersine karşı tutum açısından sonuçları incelendiğinde; öğrencilerin cinsiyet ve yaş gruplarında anlamlı farklılıklar tespit edilmezken; sınıf düzeyi ve öğrenim görülen okullara göre öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Çalışmanın kişilik özelikleri açısından sonuçları incelendiğinde ise; öğrencilerin cinsiyetlerine göre dışa dönüklük alt boyutunda anlamlı farklılık tespit edilirken; duygusal denge, yumuşak başlılık, deneyime açıklık ve öz disiplin alt boyutunda anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Yaşa ve sınıf düzeyine göre karşılaştırmada kişilik özellikleri alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Öğrenim görülen okul türüne göre karşılaştırmada ise duygusal denge, yumuşak başlılık ve öz disiplin alt boyutlarında anlamlı farklılıklar tespit edilirken; dışa dönüklük ve deneyime açıklık alt boyutlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin beden eğitimi dersi tutumları ile kişilik özellikleri arasında dışa dönüklük, yumuşak başlılık, deneyime açıklık ve öz disiplin arasında pozitif yönde beden eğitimi dersi tutumları ile duygusal denge arasında negatif yönde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the relation between the attitudes of students who are being educated in different types of high schools towards physical education and sports lesson and personality characters in Bursa. The students who are being educated in sports, science, anatolian, imam orator and vocational high schools in Bursa created the system of this study. 198 female and 297 male students, 495 students totally, created the sampling of this study. As a data collection tool "Phisical Educatin Attitude scale" which was developed by Güllü and Güçlü (2009) "Five Factor Personality Inventory" which was developed by John, Donahue and Kentle (1991) and adaptedin Turkish by Evinç (2004) and "Personal Information Form" which was created by the researcher were used. Parametric test methods were preffered fort the statistical analysis of normal distributed data. Statistical analysis results were considered significant at p< 0,05 level. The data was analyzed whit SPSS packet programme. Significant, differences were not found in students gender and age groups when the results were analyzed according to the attitudes towards physical education and sports lesson but significant differences were found in the attitudes towards the physical education lesson according to classroom level and school type. While significant difference was found about extroversion according to the students gender significant difference was not found in the emotional balance, docility, opennes to experiences, self-discipline when the study was analyzed according to personal characteristics. When age and classroom level was compared, significant difference was found on the basis of personal characteristics. When school type was compared significant differences were found in emotional balance, docility and self-discipline while significant differences were and found in extroversion and opennes to experiences. As a result, significant relations were found between the attitudes of students towards the physical education lesson and personal characteristics and extroversion, docility, oppenes to experiences and self-discipline in a positive way. Significant relations were found between the attitudes towards the physical education lesson and emotional balance in a negative way.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectBeden Eğitimien_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectKişilik.en_US
dc.subjectStudenten_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectSporten_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectPersonality.en_US
dc.titleFarklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between the attitudes of students who study at various types of high schools toward physical education and sports lesson and their personality traitsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorAras, Güllüzar
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid587075en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster