Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzbay, Gülçin
dc.contributor.authorSemint, Serkan
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:25Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1IEz6_YBdw6ELCdS8TVZd7JtUg-7hll68M1EJz_jABh9
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_lyVBuX3Im0EEjzuiyCiZWqBYUyKvPKiBKcZ6X451Ad4" target="_blank">
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/806
dc.description.abstractGastronomi günümüzde gelişme gösteren alanlardan biridir. Bu gelişme eğitim sektörünü de etkisi altına almıştır. Gastronomi eğitimi 2010 yılında 3 üniversite iken günümüzde aktif bir şekilde eğitim veren kurum sayısı 68'dir. 2020-2021 eğitim öğretim yıllarında yeni açılacak üniversiteler ile birlikte bu sayı 108 üniversiteye ulaşacaktır. Ortaöğretim ve ön lisans eğitimi de gastronominin popülerliğinden etkilenerek ilgili programlarda gelişme göstermiştir. Gastronomi eğitimindeki bu yükselmenin, alanda eğitim veren kurumlarda bazı sorunları da beraberinde getireceği varsayılmaktadır. Dolayısıyla yapılan bu çalışma gastronomi ve mutfak sanatları eğitiminin temel sorunlarını belirlemek için önem teşkil etmektedir. Her eğitim alanında olduğu gibi gastronomi ve mutfak sanatları alanında da bazı önemli hususlar vardır. Verilen eğitinin durumuna göre kaliteyi ve verimliliği arttıracak ihtiyaçlar belirlenmektedir. Gastronomi ve mutfak sanatları eğitimininde de verimliliği ve kalitesi için bazı ihtiyaçları bulunmaktadır. Bu ihtiyaçlar verilen uygulamalı eğitimin durumuna göre şekillenmektedir. Eğitimde kaliteyi arttırmak ve eğitimin niteliğini korumak için bu ihtiyaçlar önem arz etmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı Türkiye'de gastronomi ve mutfak sanatları eğitiminin durum analizini yaparak eğitimde yaşanan sorunları belirlemektir. Bu amacın gerçekleşmesi için Türkiye'de gastronomi eğitimi veren devlet ve vakıf üniversiteleri baz alınmıştır. Çalışmada veri elde etmek için nitel araştırma yöntemlerinden olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma için Türkiye'deki gastronomi ve mutfak sanatları bölümü bulunan kurumlar içerisinden 38 öğretim üyesi ile mülakat yapılmıştır. Elde edilen bilgiler doğrultusunda temalar oluşturulmuş ve katılımcılardan alınan bulgular araştırma amacına uygun olacak şekilde yorumlanmıştır. Araştırma sonucuna göre Türkiye'de gastronomi ve mutfak sanatları eğitimi veren kurumların çeşitli eğitim sorunları tespit edilmiştir. Katılımcılardan alınan cevaplara göre, okulun maddi kaynaklarının kısıtlılığı ekonomik sorunlara neden olmaktadır. Kurumlarında yeterli sayıda öğretim üyesinin bulunmaması, öğretim üyelerinin nitelik bakımından eksik olması, eğitim için fiziki şartların yerine getirilememesi, her yıl YÖK tarafından arttırılan kontenjan, çok sayıda gastronomi eğitimi veren kurumların açılması, gastronomi eğitimi için ortak bir müfredatın olmaması, eğitim için gerekli olan araç gereçlerin eksikliği vb. sorunları oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractGastronomy is one of the developing areas today. This development has also affected the education sector. While gastronomy education was 3 universities in 2010, the number of institutions providing active education today is 68. This number will reach 108 universities with the new universities to be opened in the 2020-2021 academic years. Secondary and undergraduate education has also improved in related programs, influenced by the popularity of gastronomy. It is assumed that this increase in gastronomy education will bring some problems in institutions providing education in the field. Therefore, this study is important to identify the main problems of gastronomy and culinary arts education. There are some important issues in the field of gastronomy and culinary arts as in every education field. According to the condition of the training provided, the needs that will increase the quality and efficiency are determined. They also have some needs for efficiency and quality in gastronomy and culinary arts education. These needs are shaped according to the state of the applied training. These needs are important to improve the quality of education and to maintain the quality of education. In this context the aim of the study is to identify the problems experienced in education by analyzing the status of gastronomy and culinary arts education in Turkey. Gastronomy state that education in Turkey for the realization of this objective is based universities and foundations. In the study, semi-structured interview technique, one of the qualitative research methods, was used to obtain data. Ranked institutions with gastronomy and culinary arts section in Turkey for the research was conducted interviews with 38 faculty members. Themes were created in line with the information obtained, and the findings from the participants were interpreted in accordance with the research purpose. According to the results of various educational issues gastronomy and culinary arts education institutions in Turkey have been identified. According to the answers received from the participants, the limited financial resources of the school cause economic problems. The lack of sufficient number of faculty members in their institutions, the lack of faculty members in terms of quality, inability to meet physical conditions for education, the number of students Increased quota by YÖK, opening of institutions that provide gastronomy education, lack of a common curriculum for gastronomy education, lack of necessary equipment for education, etc. pose problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectGastronomi ve Mutfak Sanatları Eğitimien_US
dc.subjectEğitim Sorunları.en_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectGastronomy and Culinary Arts Educationen_US
dc.subjectEducation Problemen_US
dc.titleTürkiye'de gastronomi ve mutfak sanatları eğitiminin temel sorunları üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research on key issues in gastronomy and culinary arts education in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorSemint, Serkan
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage119en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid646557en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster