Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMirzeoğlu, Ayşe Dilşad
dc.contributor.authorÇınar, Hasan
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:23Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwCBAi987piyf8MKZNneJf6Y1lWe1E-0UXf6P7FoO77ls
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_noPb0qlfPv2YboFFGAPan3kK3GX4zV6ebcsRF4xX0Q3" target="_blank">
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/780
dc.description.abstractBu çalışmada, alıştırma yönteminin eskrim kılıç branşının öğrenimine ve görsel reaksiyon zamanına etkisi araştırılmıştır. Çalışma deneysel çalışma modelinde, deney ve kontrol gruplu öntest-sontest modelinde tasarlanmıştır. Çalışmaya 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde Sakarya Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği ve Spor Yöneticiliği Bölümlerinde 2, 3, ve 4. sınıflarında okuyan ve Eğitsel Oyunlar dersine kayıt yaptıran 40 öğrenci katılmış ve ölçüm sonuçlarına göre her iki grupta birbirine benzer özellikte olan deney (12) ve kontrol (12) grubundan toplamda 24 öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada reaksiyon zamanının ölçümü için veri toplama araçları olarak Ramadan (2017) tarafından geliştirilen kılıç reaksiyon ve antrenman mankeni kullanılmıştır. Eskrim kılıç branşındaki becerileri ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formları hazırlanmış kullanılmıştır. Araştırmanın başında deney ve kontrol grubu öğrencilerinin öntest reaksiyon zamanları ve öntest eskrim kılıç branşı becerileri ölçülmüştür. Deney grubuna 12 hafta boyunca alıştırma yöntemi, kontrol grubuna ise 12 hafta boyunca komut yöntemi kullanılarak dersler işlenmiştir. 12 haftanın sonunda deney ve kontrol gruplarının reaksiyon zamanı ve eskrim kılıç branşı becerileri sontest olarak ölçülmüştür. Çalışmada elde edilen verilerin çözümlenmesi için betimsel istatistik, bağımlı ve bağımsız gruplar t testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak belirlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, deney grubunu oluşturan öğrencilerin manuel deneme 3 vuruş, 4 vuruş, 5 vuruş, otomatik deneme 5 vuruş ve otomatik deneme 10 vuruş ön test-son test reaksiyon zamanları arasında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık olduğu belirlenmiştir. Kontrol grubunu oluşturan öğrencilerin manuel deneme 4 vuruş ve 5 vuruş ön test-son test reaksiyon zamanları arasında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Alıştırma ve komut yöntemiyle ders işlenen deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerinin ön test ve son test reaksiyon zamanı puanlarının farkları karşılaştırıldığında, sadece manuel deneme 3 vuruşta ve otomatik deneme 10 vuruşta iki grup arasında kontrol grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca, eskrim kılıç branşı becerilerinin öğreniminde alıştırma ve komut yöntemlerinin her ikisininde öğrencilerin sontest puanları lehine anlamlı farklılıklara neden olduğu belirlenmiştir. Alıştırma ve komut yöntemiyle ders işlenen deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerinin ön test ve son test beceri puanlarının farkları karşılaştırıldığında ise, angard, geri yürüme, kol uzatma, adım hamle, 3 vuruş, 4 vuruş, 5 vuruş, 5 parad ve 4 paradripost becerilerinde deney grubu lehine anlamlı fark olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effect of training method on fencing sabre branch and visual reaction time was investigated. The study was designed in the experimental and experimental model, pre-test and post-test with control group. In the 2017-2018 academic year, 40 students participated in Sakarya University Physical Education and Sports Teaching and Sports Management Departments, who enrolled in the 2nd, 3rd and 4th grades and enrolled in the Educational Games course. A total of 24 students from (12) and control (12) groups were included in the study. In the study, sword reaction and training manikin developed by Ramadan (2017) were used as data collection tools for the measurement of reaction time. The observation forms developed by the researcher were used to measure the skills in the fencing sword branch. At the beginning of the study, pretest reaction times and pre-test fencing sword branch skills of the experimental and control group students were measured. The experimental group was given 12-week training and the control group had 12-week instruction. At the end of 12 weeks, the reaction time of the experimental and control groups and the fencing sword skills were measured as posttest. Descriptive statistics, dependent and independent groups t test, Wilcoxon signed rank test and Mann Whitney U test were used to analyze the data obtained in the study. The level of significance was found to be 0.05. According to the results of the study, it was determined that there was a statistically significant difference between 3 strokes, 4 strokes, 5 strokes, 5 strokes, 5 strokes, and 10 strokes pre-test-posttest reaction times. It was determined that there was a statistically significant difference in favor of the final test between 4 strokes and 5 strokes pre-test-posttest reaction times of the students. When the differences between the pretest and posttest reaction time scores of the students in the experimental and control groups were compared with the exercise and command method, it was determined that there was a statistically significant difference between the two groups only in the manual trial, 3 strokes and 10 strokes in the automatic experiment. In the research, it was determined that both the practice and command methods in the learning of fencing sword skills resulted in significant differences in favor of the students' posttest scores. In the experimental and control group, the students in the experimental and control groups were compared with the pre-test and post-test skill scores, angard, back walking, arm extension, step moves, 3 strokes, 4 strokes, 5 strokes, 5 parad and 4 paradripost skills experiment groups. significant difference in favor.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectAlıştırmalaren_US
dc.subjectExercisesen_US
dc.subjectEskrimen_US
dc.subjectFencingen_US
dc.subjectKılıçen_US
dc.subjectSworden_US
dc.subjectReaksiyonen_US
dc.subjectReactionen_US
dc.subjectReaksiyon zamanıen_US
dc.subjectReaction timeen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectSpor faaliyetlerien_US
dc.subjectSport activitiesen_US
dc.subjectAlıştırma Yöntemien_US
dc.subjectEskrimen_US
dc.subjectKılıç Branşıen_US
dc.subjectReaksiyon Zamanıen_US
dc.subjectDrilling Methoden_US
dc.subjectFencingen_US
dc.subjectSabre Branchen_US
dc.subjectReaction Timeen_US
dc.titleAlıştırma yönteminin eskrim kılıç branşının öğrenimine ve görsel reaksiyon zamanına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of exercise method fencing sabre branch on the learning and visual reaction timeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabiilim Dalıen_US
dc.institutionauthorÇınar, Hasan
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid580096en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster