Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarı, İhsan
dc.contributor.authorSalman, Ufuk
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:21Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=T1mWGp9MngYYkCSgiJvtVnOhEfPdgNL2UBqd1j63jR5Zt19l_ZKVDSG4y20F0abb
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_r9qU27N0DcdzFtg1122fyKdWyJHLCwShQZiaXeKcCSV" target="_blank">
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/765
dc.description.abstractFiziksel uygunluk ve aktivite her insan için hayati önem taşımaktadır. Düzenli, planlı ve uygun fiziksel etkinlikler sağlıklı bir gelişim için çok önemlidir. Fiziksel aktivite, çocukların hem beden hem de duygusal, zihinsel ve sosyal gelişimlerinde oldukça önemli bir paya sahiptir. Fakat hayatımızda giderek önemli yer tutan teknoloji, sağlıksız beslenme ve birçok nedenden dolayı hareketsiz ve sağlıksız bireylerin sayısı önemli ölçüde artmaktadır. Bu üzerinde durulması gereken önemli bir konu olduğundan okullarda öğrencilere fiziksel aktivite farkındalığı kazandırıp hayatları boyunca devam ettirmelerine katkı sağlayacak olan yeni bir uygulama başlatılmıştır. Sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi olarak isimlendirilen bu uygulamanın çalışmamızda incelenerek olumlu ve olumsuz taraflarının derinlemesine ele alınmasına ve verilen önerilerle gerekli düzenlemelerin yapılabilmesine katkı sağlayacaktır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı 2016/2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde okullarda uygulanmaya başlayan sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi uygulaması hakkında beden eğitimi öğretmenlerinin, öğrencilerin ve ailelerin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada betimsel ve nitel araştırma desenlerinden olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda ortaokuldan 4, liseden 4 olmak üzere toplam 8 öğretmen ve 8 öğrenci, ayrıca 4 ortaokul öğrenci velisi, 4 lise öğrenci velisi olmak üzere 8 veli gönüllü olarak araştırmaya katılmıştır. Öğretmenler ile ortaokul ve lise olmak üzere iki odak grup görüşmesi, öğrenci ve veliler ile bireysel görüşme yapılarak veriler elde edilmiştir. Elde edilen verilerin deşifre işleminin ardından, veriler NVIVO 11 programı ile içerik analizine tabii tutulmuştur. İçerik analizi iki uzman tarafından ayrı ayrı yapılmıştır. Görüşmelerin analizleri sonucu oluşan kod ve alt temaların 3 ana tema altında toplandığı belirlenmiştir: Kazanımlar, sorunlar ve öneriler. Bu bulgular doğrultusunda sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi uygulamasının çok yönlü faydaları olduğu ifade edilmiştir. Fakat farklı alanlarda birçok problem de katılımcılar tarafından ifade edilerek bazı çözüm önerileri sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractPhysical fitness and activity are vital to everyone. Regular, planned and appropriate sporting activities are very important for a healthy development. Sports has a significant share in physical, emotional, mental and social development of children. However, as a result of numerous reasons such as technology which takes an important part in our lives rapidly, unhealthy nutrition and many other reasons, the number of inactive and unhealthy people is increasing dramatically. Since this is a significant matter that shoud be given attention, a new implementation that will help students to bring in awareness of physical activity and continue their lives active has been put into practice in schools .Examining the pros and cons of this practice, which is called as health related physical fitness report, will contribute to the necessary regulations. Therefore, the aim of this study is to determine the opinions of physical education teachers, students and families about the implementation of health-related fitness report which commenced in schools in the second semester of the 2016/2017 academic year. In this research, the phenomenology method, which is a descriptive and qualitative research design, was used. For this purpose, 8 teachers and 8 students, 4 from secondary school and 4 from high school, 4 parents from 4 secondary schools and 4 parents from 4 high school students voluntarily participated in the study. Two focus group interviews were held with the teachers as secondary and high school and the data was obtained by interviewing students and parents. After decoding the data, the data were analyzed with NVIVO 11 program. Content analysis was conducted separately by two experts. The code and sub-themes formed as a result of the interviews' analyzes were determined under 3 main themes: Gains, problems and suggestions. In accordance with these findings, it is stated that the implementation of health-related physical fitness report has many advantages. However, many problems in different fields were expressed by the participants and some suggestions were presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectEbeveynleren_US
dc.subjectParentsen_US
dc.subjectFiziksel aktiviteen_US
dc.subjectPhysical activityen_US
dc.subjectFiziksel uygunluken_US
dc.subjectPhysical fitnessen_US
dc.subjectKurumsal karneen_US
dc.subjectCoorparate Indicatoren_US
dc.subjectSağlıken_US
dc.subjectHealthen_US
dc.subjectSağlık göstergelerien_US
dc.subjectHealth indicatorsen_US
dc.subjectÖğrenci görüşlerien_US
dc.subjectOpinions of studentsen_US
dc.subjectÖğretmen görüşlerien_US
dc.subjectTeacher opinionsen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectFiziksel uygunluken_US
dc.subjectFiziksel aktiviteen_US
dc.subjectKarneen_US
dc.subjectMilli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectSağlıken_US
dc.subjectPhysical fitnessen_US
dc.subjectPhysical activityen_US
dc.subjectReport Carden_US
dc.subjectMinistry of Educationen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenleri, öğrenciler ve ailelerin gözüyle sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesien_US
dc.title.alternativePhysical conduct card about health care of physical education teachers, students and familiesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorSalman, Ufuk
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid547346en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster