Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVatan, Ahmet
dc.contributor.authorZengin, Burhanettin
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:19Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1302-4191
dc.identifier.issn2564-7458
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFME5UQTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/729
dc.description.abstractDünya’da turist sayısının her geçen gün artması, destinasyonlar arasındaki rekabeti de arttırmaktadır. Bu sebeple herdestinasyon kendini rakip destinasyonlardan ayrıştıran farklı yönlerini ön plana çıkarıp rekabette üstünlük sağlamayıamaç edinmektedir. Destinasyonu farklılaştırma amacı, destinasyon pazarlamasının önem kazanmasında büyük roloynamaktadır. Destinasyonlar, konumlandırma, imaj ve markalama çalışmaları ile etkin bir destinasyon pazarlamasıgerçekleştirmeyi hedeflemektedirler. Bu çalışmanın amacı, destinasyon pazarlaması kapsamında Bilecik İlinin bir turizmdestinasyonu olarak daha etkin nasıl pazarlanabileceğinin paydaşlar bakış açısı ile tespit etmektir. Çalışmanın kapsamıBilecik’te var olan turizm paydaşlarıdır. Araştırma kapsamındaki paydaşlar ile yarı yapılandırılmış mülakatgerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler, nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analize tabi tutulmuş ve elde edilenbulgular destinasyon pazarlaması çerçevesinde tartışılmıştır. Çalışma sonucunda paydaşların Bilecik İline dairpazarlama çalışmalarını yeterli bulmadıkları gözlenmiştir. Bununla birlikte Bilecik’in bir turizm destinasyonu olaraketkin pazarlanabilmesi için destinasyon konumlandırması, destinasyon imajı ve destinasyon markalaması vb. konulardadaha kapsamlı çalışmaların yapılması gerektiği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractCompetition between the destinations also increases with the increasing tourism demand. Therefore, each destination aims to bring its different aspects from the rival destinations to the forefront and provide superiority in the competition. The destinations aim to realize effective destination marketing with positioning, image and branding studies. The aim of this study is to detect how Bilecik will be marketed more effectively within the scope of destination marketing as a tourism destination with the opinions of the stakeholders. In the regard, semi-structured interview is made with stakeholders within the scope of research. The data collected is analyzed with the descriptive analysis method, of the qualitative analysis methods, and findings obtained are discussed within the frame of destination marketing. As result of the study, marketing studies for Bilecik are not sufficient. It is necessary to conduct studies on the subjects such as destination positioning, destination image and destination branding for an effective marketing of Bilecik as a destination.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSelçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtelciliken_US
dc.subjectKonaklamaen_US
dc.subjectSpor ve Turizmen_US
dc.titleDestinasyon Pazarlaması Kapsamında Bilecik İli Turizminin Değerlendirilmesine Yönelik Paydaş Analizien_US
dc.title.alternativeStakeholder Analysis to Evaluate Tourism in Bilecik within Scope of Destination Marketingen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage272en_US
dc.identifier.endpage288en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpFME5UQTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster