Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEsen, Elvan
dc.contributor.authorMirzeoğlu, Ayşe Dilşad
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:18Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.433411
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJME16VTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/685
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan Fiziksel Etkinlik Kartlarının (FEK) akademik öğrenme zamanına etkisini incelemektir. Araştırmada, yarı deneysel çalışma desenlerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde Bolu İli Mudurnu İlçesi’nde bulunan bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney gruplarında 6 hafta boyunca beden eğitimi ve spor dersi FEK kullanılarak, kontrol gruplarında ise FEK kullanılmadan işlenmiştir. Araştırmada elde edilen veriler Parker (1989) tarafından geliştirilen gözlem formu kullanılarak analiz edilmiş ve verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans ve bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, FEK ile ders işlenen deney gruplarında akademik öğrenme zamanına daha fazla zaman ayrıldığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research was to investigate the effect of Physical Activity Cards (PACs) used in physical education courses in secondary school on academic learning time. The quasi-experimental study research design (inequivalent design with control group) was used in this research. The investigation was carried out at one of the secondary school in Mudurnu, a town of Bolu province, during the educational year of 2014-2015. The physical education and sports course was taught 6 weeks using PACs (experiment groups) and without using PACs (control groups). The data were analyzed using the observation form developed by Parker (1989) and percentage, frequency and independent samples t-test were used to analyze the data. As a result, it was defined that the experiment groups performing courses using PACs spent more time for academic learning time.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimleri;Eğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmaları;Müziken_US
dc.titleBeden Eğitimi ve Spor Derslerinde Kullanılan Fiziksel Etkinlik Kartlarının Akademik Öğrenme Zamanına Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Physical Activity Cards Used in Physical Education Courses on Academic Learning Timeen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.433411
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1091en_US
dc.identifier.endpage1100en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpJME16VTVPUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster