Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOkuyan, Canan Birimoğlu
dc.contributor.authorDeveci, Ebru
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:17Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:17Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1309-5471
dc.identifier.issn2687-2498
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17049/ataunihem.469787
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZNE1EQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/681
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin stres durumları ve stresle baş etmeyöntemlerini belirlemek amacı ile yapılmıştır.Yöntem: Tanımlayıcı nitelikte yapılan araştırmanın evrenini bir üniversitenin hemşirelik bölümü öğrencilerioluşturmuştur (N=460). Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış olup 320 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Verileranket formu, Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği ve Başa Çıkma Stratejileri Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizindesayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.59±1.5 olup, %71.2’sinin kız, %30.6’sının 1.sınıfta okuduğu saptanmıştır.Öğrencilerin hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği ortalama puanının 63.4±17.3 olduğu, Başa Çıkma Stratejileri Ölçeği altboyutları ortalamasının 25.0±4.7 "problem çözme" için alt boyut, "sosyal destek arama" için 25.1±5.3 ve "kaçınma"için 24.2±5.3 olduğu saptanmıştır. Cinsiyeti kadın olan, İkinci sınıf öğrencilerinin ve hemşirelik bölümünü isteyerekseçmeyen öğrencilerin Hemşirelik Eğitimi Stres Ölçeği puan ortalamasının anlamlı şekilde daha yüksek olduğu,hemşirelik bölümünü isteyerek seçen öğrencilerin ise problem çözme alt boyut ortalamasının anlamlı şekilde dahayüksek olduğu belirlenmiştir (p<0.05).Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin yüksek düzeyde stres yaşadığı, sağlıklarının korunması ve akademik başarılarınınartması için stres oluşturan faktörlerin azaltılmasına yönelik düzenlemelerin yapılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractAim: This research was conducted with the aim of determining the methods for coping with stress and stress situations of nursing students in health school. Methods: The universe of the research which has been conducted as descriptive consisted of nursing students of a university (N=460). Sample group was not selected, 320 students who accepted to attend the research included in the study. Data was collected with the interview form prepared by authors, Coping Strategy Indicator and Nursing Education Stress Scale. Data was analysed by numbers, percentage, mean, standard deviation, t test and one way ANOVA. Results: The average age of the students was 20.59±1.5, 71.2% of them were girls and 30.6% of them were at the first grade. Nursing Education Stress Scale mean score of 63.4±17.3 Sub-dimension means for Coping Strategy Indicator 25.0±4.7 for "problem-solving", 25.1±5.3 for "seeking social support" and 24.2 ± 5.3 for "avoidance". It was found that average score of Nursing Education Stress Scale was significantly higher for the students who gender of female and do not voluntarily choose the nursing department at 2st grade whereas the students who voluntarily selected the nursing department had significantly higher problem solving sub-dimension averages (p<0.05). Conclusions: Our results have shown that nursing students experience high stress. Therefore, it is recommended to make arrangements to reduce stress factors in order to protect their health and increase their academic success.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAnadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSAĞLIK YÜKSEKOKULU HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN STRES DURUMLARI VE STRESLE BAŞ ETME YÖNTEMLERİen_US
dc.title.alternativeThe Methods for Coping with Stress and Stress Situations of Nursing Students in Health Schoolen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentFakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.identifier.doi10.17049/ataunihem.469787
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage205en_US
dc.identifier.endpage211en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpZNE1EQXdNQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster