Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDurmuşkaya, Sedat
dc.contributor.authorKavas, Yusuf Bahadır
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:16Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1302-0064
dc.identifier.issn2458-8253
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJeU9UTXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/642
dc.description.abstractFinansal okuryazarlık finansal piyasaları anlayabilme, tasarruf ve tüketim dengesinikurabilme, finansal risk ve çeşitli alternatifler arasından doğru seçimleri yapabilme yeteneği olaraktanımlanabilir. Finansal okuryazarlık; bireylerin kredi kartı kullanımı, emeklilik planları, konut vebireysel kredi kullanımının hangi zamanlarda avantajlı olduğunu, sigorta gibi faaliyetlerin nasılişlediğini ve hangilerinin bireylerin çıkarlarına hizmet ettiğini ortaya çıkarır. Kişilerin finansalokuryazarlık düzeyinin yüksek olması finansal piyasaları anlamalarına ve risk-getiri dengesikurmalarına yardımcı olur. Özellikle üniversite gençliğinin finansal okuryazarlık düzeyinin yüksekolması ülke geleceğini şekillendirmek için gereklidir. Üniversiteye gelmiş bireylerin finansalokuryazarlık düzeylerini artırmak sadece finans derslerine giren akademisyenlerle mümkündeğildir. Bu kültürü kazandırmak ancak üniversitedeki akademisyenlerin tamamının temel finansbilgilerinin yükseltilmesi ile gerçekleştirilebilecektir. Çalışmamızda Türkiye’deki akademisyenlerinfinansal okuryazarlık düzeylerini ölçmek amacıyla temel ve gelişmiş finansal okuryazarlıkdüzeylerini ölçen sorular sorulmuştur. Anket dört yüz on beş akademisyene uygulanmıştır. Bukapsamda erkek akademisyenlerin kadınlardan, sosyal bilimler alanında çalışan akademisyenlerinsağlık bilimlerinde çalışanlardan, lisansüstü mezunu olan akademisyenlerin lisans mezunuolanlardan, öğretim görevlisi ve öğretim üyesi olan akademisyenlerin araştırma görevlisiolanlardan finansal açıdan daha okuryazar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca akademisyenlerinyaşları arttıkça finansal okuryazarlık düzeylerinin artmakta olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractFinancial literacy can be defined as the ability of financial markets to understand, to set the savings and consumption balance, financial risk and to make the right choice among various alternatives. Financial literacy; reveals individuals use credit cards, retirement plans, when it is advantageous to use housing and personal lending, how work activities such as insurance, and which ones serve their interests. The high level of financial literacy of people helps to understand financial markets and establish a risk-return balance. In particular, the high level of financial literacy of university youth is necessary to shape the country's future. Increasing the financial literacy of individuals who have come to the university is not possible with the only academicians who are in finance courses. Gaining this culture can be achieved by upgrading the basic financial information of all academics in universities.In this research; In order to measure the financial literacy levels of academicians who are working in Turkey, questions were asked about basic and advanced financial literacy levels. Four hundred and fifteen academics were employed in the survey. Consequently, by the meaning of financial literacy level male academicians, academicians which are studying on social sciences, academicians whose have post graduate degree and faculty members are higher than female acedemicians, academicians on health sciences, academicians whose have graduate degree and lecturers respectively. In addition, as the age of academicians increases, financial literacy levels also increaseen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofYönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme Finans;İletişim;İktisat;İşletme;Halkla İlişkileren_US
dc.titleAkademik Gelişim Ve Finansal Okuryazarlık Arasındaki İlişkinin Tespiti Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research On The Determination Of The Relationship Between Academic Improvement And Financial Literacyen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Karasu Meslek Yüksekokulu, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programıen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage925en_US
dc.identifier.endpage939en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpJeU9UTXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster