Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorZengin, Burhanettin
dc.contributor.authorSerdaroğlu, Yasemin
dc.date.accessioned2022-02-09T12:30:35Z
dc.date.available2022-02-09T12:30:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.issn2149-5459
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRZd05UVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/601
dc.description.abstractHızlı teknolojik gelişmeler her alanda olduğu gibi pazarlama alanında da çeşitli yenilikler oluşmasına zemin hazırlamıştır. Bunlardan biri de sosyal medya uygulamalarının pazarlana alanında kullanılmasıdır. 2000’li yılların başlarında kullanım alanı bulan sosyal medya uygulamaları, günümüzde çoğu insan için vazgeçilmez unsurlar arasında yer alan internet tabanlı bir paylaşım alanıdır. Şirketlerin pazarlama çalışmalarının gittikçe sosyal medya kanallarına kayması kaçınılmaz olmuştur. Bu bağlamda çalışmada sosyal medya pazarlaması ile ilgili var olan lisansüstü çalışmaların mevcut durumunu ve eğilimlerini belirlemek amacıyla belirli şartlarda, çeşitli kategoriler altında sınıflandırılarak incelenmiştir. Çalışma kapsamında değerlendirilecek tezlere Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nin internet sitesinden ulaşılmıştır. 2010-2019 yılları arasında yayınlanan ve erişime açık bulunan toplam 123 lisansüstü tez incelenmiştir. İçerik analizi yöntemi ile değerlendirilerek sosyal medya pazarlaması alanında yapılan tezlerin yıl, konu, dil, yazıldığı üniversite, araştırma yöntemi, yazarların cinsiyetleri, uygulama alanları gibi konularda tablolar yapılarak dağılımları saptanmıştır. Tezlerin büyük çoğunluğu yüksek lisans tezidir, Türkçe yazılmıştır ve Pazarlama Yönetimi Anabilim Dalı'ndan çıkmıştır. En çok tez yazılan üniversiteler Bahçeşehir ve Beykent Üniversiteleri'dir. İncelenen tezlerin büyük çoğunluğunda nicel araştırma yöntemi kullanılmış genellikle veriler anket yoluyla toplanmıştır.en_US
dc.description.abstractRapid technological developments have paved the way for various innovations in the field of marketing as in all fields. One of them is the use of social media applications in the market. Social media applications, which have found use in the early 2000s, are an internet-based sharing area that is among the indispensable elements for most people today. It is inevitable that the marketing efforts of the companies gradually shift to social media channels. In this context, the study has been classified under various categories under certain conditions in order to determine the current status and trends of existing postgraduate studies related to social media marketing. Theses to be evaluated within the scope of the study were accessed from the website of the Higher Education Council National Thesis Center. A total of 123 postgraduate theses published between 2010 and 2019 were available. By evaluating with the content analysis method, the distribution of theses in the field of social media marketing in the subjects such as year, subject, language, university, research method, authors gender, application areas were determined. The given tables are interpreted and various evaluations are made.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSosyal Medya Pazarlaması Konusundaki Lisansüstü Tezlerin İçerik Analiziyle Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation Of Postgraduate Theses On Social Media Via Content Analysisen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1562en_US
dc.identifier.endpage1579en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTkRZd05UVXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster