Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Aykut
dc.contributor.authorAykaç, Ömer Sezai
dc.contributor.authorÖzkaynar, Kürşad
dc.contributor.authorYolcu, Tarık
dc.date.accessioned2022-02-09T12:30:32Z
dc.date.available2022-02-09T12:30:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1307-9832
dc.identifier.issn1307-9859
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18092/ulikidince.751538
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRZNU5UZ3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/552
dc.description.abstractOrganize perakendeciliğin sektör içerisinden aldığı pay artmaya devam etmektedir. Organize perakendeciliğin en önemli oyuncularından biri de hem geleneksel kanala hem de organize kanaldaki büyük oyunculara rakip olarak ortaya çıkan indirim marketleridir. Türkiye’de tüketicilerle 90’lı yıllarda tanışan bu iş modeli 2019 yılı sonu itibariyle 30 bin mağaza sayısı ile ülke geneline yayılmayı da başarmıştır. Bu çalışmanın amacı, indirim marketlerini tercih eden tüketicilerin demografik profilini çıkarmanın yanı sıra bu marketleri neden tercih ettiklerini araştırmaktır. Çalışma kapsamında Türkiye nüfusunun yaş ve cinsiyete göre dağılımı dikkate alınarak kota örnekleme yöntemiyle Sakarya, Kocaeli ve İstanbul illerinde yaşayan 1.291 kişiye anket uygulanarak veri toplanmıştır. Çalışma sonucunda, indirim marketlerinin başlıca tercih nedenleri fiyat (%42,84), yakınlık (%36,87) ve kalite (%14,87) olarak tespit edilmiştir. Marketler özelinde bu durum incelendiğinde ise fiyatın Market X ve Market Z müşterileri için tercih nedeni olarak ikinci sırada yer aldığı görülmektedir. Ayrıca indirim marketlerinin müşteri profillerindeki benzerlikler ve farklılıklar ortaya çıkarıldığı gibi demografik özelliklere göre tercih nedenlerinde farklılaşma olup olmadığı frekans tabloları aracılığıyla incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe share of organized retailing within the sector continues to increase. One of the most important elements of organized retailing is the discount markets that compete against both the traditional channel and the big players in the organized channel. This business model which met with the consumers in Turkey in the ‘90s has succeeded to spread among the country by reaching 30 thousand stores by the end of 2019. The purpose of this study is to explore the demographic profile of consumers who prefer discount markets, as well as to investigate why they prefer them. The data were collected by using quota sampling method to the 1.291 individuals who reside in Sakarya, Kocaeli, and İstanbul cities considering Turkey’s population in terms of age and gender distribution. As a result of the study, the main reasons for the preference of discount markets were determined as price (42,84%), proximity (36,87%), and quality (14,87%). When this situation is examined specifically for each Store, it is seen that price is the second priority for Store X and Store Z customers in terms of reason for preference. In addition, similarities and differences in customer profiles of discount markets are revealed, as well as whether there are differences in the reasons for preferences according to demographic characteristics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofUluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİNDİRİM MARKETLERİNİ KİMLER, NEDEN TERCİH EDER?en_US
dc.title.alternativeWHO CHOOSES DISCOUNT STORES AND WHY?en_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sakarya Meslek Yüksekokulu, İşletme Yönetimi Programıen_US
dc.identifier.doi10.18092/ulikidince.751538
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage243en_US
dc.identifier.endpage258en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTkRZNU5UZ3pNdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster