Destinasyon İmaj Algısına Yönelik Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma: Kemaliye Örneği
Özet
Bu araştırma, turistik bir destinasyona eğitim amacıyla gelen kişilerde oluşan imaj algısını ölçme amacıyla gerçekleştirilmiştir. UNESCO Du?nya Mirası Değerleri ile Cittaslow’a (Sakin Şehir) aday olan Kemaliye destinasyonunda gerçekleştirilen araştırma kapsamında, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Kemaliye Hacı Ali Akın Uygulamalı Bilimler Yu?ksekokulu ile Kemaliye Hacı Ali Akın Meslek Yu?ksekokulunda öğrenim gören 282 öğrenciye anket tekniği uygulanmıştır. 26 Şubat-02 Mart 2018 tarihleri arasında yu?ru?tu?len araştırmadan elde edilen verilerin çözu?mlenmesinde frekans, faktör ve farklılık analizleri kullanılmıştır. Kemaliye destinasyon imaj algısının öğrenciler u?zerindeki etkisinin ölçu?ldu?ğu? araştırma neticelerine göre katılımcılar “Kemaliye” kelimesini duyduklarında akıllarına ilk olarak; doğa, tarih, ku?ltu?r ve Karanlık Kanyon unsurları gelmektedir. Yapılan faktör analizi sonucunda çıkan dört faktör boyutuna göre farklılık analizleri yapılmıştır. Farklılık analizleri cinsiyete, kalış su?resine, mezun olduktan sonra Kemaliye’ye tekrar gelme isteklerine ve çevresine tavsiye etme tercihlerine göre yapılmıştır. Analizlere göre farklılıkların tespit edildiği çalışma ile Kemaliye destinasyonunun en gu?çlu? imaj algısının tarih, ku?ltu?r ve doğal çevre boyutlarında olduğu anlaşılmaktadır. This research has been carried out to measure the image perception of people coming to a tourist destination for educational purposes. Within the scope of the research carried out in Kemaliye destination, which is a candidate for UNESCO World Heritage and Cittaslow (Slow City), the survey technique was applied to 282 students studying at Erzincan Binali Yıldırım University Kemaliye Hacı Ali Akın School of Applied Sciences and Kemaliye Hacı Ali Akın Vocational School. Frequency, factor and difference analyzes were used to analyze the data obtained from the study conducted between 26 February-02 March 2018. According to the results of the research which has been studied to measure the image perceptions of the students; when the participants hear the word “Kemaliye”, the first words that come to their minds are nature, history, culture and Dark Canyon. As a result of the factor analyzes, 4 factor dimensions and general image size differences were analyzed. Difference analyzes were conducted according to gender, duration of stay, the desire to return to Kemaliye after graduation and the advices about Kemaliye to their environment. It is understood that the most powerful image perception of Kemaliye destination is in the dimensions of history, culture and natural environment.