Küçük ve Orta Ölçekli Otellerde Yönetsel Etkinliğin İş Doyumuna Etkisi: Batı Karadeniz Örneği
Özet
Örgütlerin amaçlarına ulaşabilmesinde iş doyumu yöneticiler için önem arz etmektedir. İş doyumu üzerinde etkisibulunan birçok değişken vardır. Yöneticilerin sahip oldukları yönetsel etkinlik kavramı da bunlardan biridir. Nicelaraştırma yöntemlerinin işe koşulduğu bu araştırmadaküçük ve orta ölçekli otellerdeki yönetsel etkinliğin iş doyumu üzerindeki etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Budoğrultuda veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın uygulama alanı, Batı Karadeniz’de yer alan küçükve orta ölçekli otellerdir. Bu otellerde çalışanlardan eldeedilen 388 adet anket ile araştırmanın amaçları doğrultusunda frekans analizleri, t testi, ANOVA ve regresyon analizleri yapılmış, elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda iş doyumunun, iş görenlerin gelirseviyesi, işletmedeki pozisyonları ve işletmedeki yönetseletkinliğe yönelik bakış açılarına göre istatistiksel olarakanlamlı bir farklılığın olduğu ve yönetsel etkinliğin iş doyumu üzerinde etkisi olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Job satisfaction is important for managers in achieving their goals. There are many variables that affect job satisfaction. The notion of managerial effectiveness that managers have, is one of them. In this study that quantitative research methods are used. It is aimed to measure the effect of managerial activity on job satisfaction in small and medium-sized hotels. Accordingly, the data were collected using a survey technique. The study implementation area is small and medium-scale hotels in Western Black. Frequency analyzes, t test, ANOVA and regression analyzes were carried out with 388 questionnaires obtained from the employees and results were obtained and interpreted. As a result of the analyzes made, it has been found that there is a meaningful differences according to the viewpoints of job satisfaction, income levels, positions and managerial effectiveness in business, as well as the impact of managerial effectiveness has on job satisfaction of employees.