Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSoykan, Öner
dc.contributor.authorMirzeoğlu, Ayşe Dilşad
dc.date.accessioned2022-02-09T12:30:30Z
dc.date.available2022-02-09T12:30:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.issn2717-6347
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33689/spormetre.597508
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjNE1EYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/525
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, halk oyunlarının üniversite öğrencilerinin sosyal beceri ve özgüven düzeyleriüzerindeki etkilerinin araştırılmasıdır. Deney-kontrol gruplu ön test-son test modelinde gerçekleşen buaraştırmaya 2017-2018 öğretim yılında Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinde farklı bölümlerde öğrenim gören30 deney, 30 kontrol, toplam 60 öğrenci katılım sağlamıştır. Çalışmaya başlarken deney-kontrol grubuöğrencilerine sosyal beceri ve özgüven ölçekleri uygulanarak ön testler elde edilmiştir. Kontrol grubundakiöğrencilere çalışma süresince herhangi bir işlem uygulanmazken, deney grubu öğrencilerine 12 hafta boyuncayöresel halk oyunları öğretilmiş ve öğrenmelerin sonunda oyunlar halka açık yerlerde sergilenmiştir.Çalışmanın sonunda deney ve kontrol grubuna aynı ölçme araçları uygulanarak son testler elde edilmiştir.Çalışmada veri toplama araçları olarak, Riggio (1986) tarafından geliştirilen ve Yüksel (1997) tarafındanTürkçe’ ye uyarlanan daha sonra da Koydemir (2006) tarafından kısa form haline getirilen “Sosyal BeceriEnvanteri” ve Akın (2007) tarafından geliştirilen “Özgüven Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilenverileri çözümlemek için bağımsız ve bağımlı gruplar t testi istatistikleri kullanılmıştır. Araştırmanınbulgularına göre, sosyal beceriyi oluşturan tüm alt boyutlarda, sosyal beceri toplam puanında, özgüvenioluşturan alt boyutlarda ve özgüven toplam puanında deney grubu öğrencileri lehine anlamlı düzeydefarklılıklar olduğu belirlenmiştir. Bu sonuca göre, halk oyunlarının üniversite öğrencilerinin sosyal beceriözelliklerini ve özgüvenlerini geliştirdiği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the effects of folk dances on the development of social skills and self-confidence of university students. In this research, which was carried out in the pre-test-post-test model with experiment-control group, 30 experiments, 30 controls and a total of 60 students from different departments of Kırşehir Ahi Evran University in the 2017-2018 academic years, participated in the study. At the beginning of the study, pre-test scores were obtained by applying social skill inventory and self-confidence scale to the students of test and control group. While no procedure was applied to the students in the control group, the students of the experimental group were taught local folk dances for 12 weeks and the demonstrations were exhibited in public places at the end of the training. At the end of the study, the same tests were applied to the experimental and control groups and the final tests were obtained. In the study, Social Skills Inventory developed by Riggio (1986) and adapted to Turkish by Yüksel (1997) and then made into short form by Koydemir (2006) and “Self-Confidence Scale” developed by Akın (2007) were used. Independent and dependent groups t-test statistics were used to analyze the data obtained in the study. According to the findings of the study, significant differences were found in favor of experimental group students in all sub-dimensions of social skill, total score of social skills, sub-dimensions of self-confidence and total score of self-confidence. According to this result, it can be said that folk dances improve the social skills characteristics and selfconfidence of university students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHALK OYUNLARININÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ VE ÖZGÜVEN DÜZEYLERİNE ETKİSİen_US
dc.title.alternativeTHE INFLUENCE OF THE FOLK DANCES ON THE SOCIAL SKILLS AND SELF CONFIDENCE LEVEL OF THE UNIVERSITY STUDENTSen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.doi10.33689/spormetre.597508
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage136en_US
dc.identifier.endpage156en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinidTXpjNE1EYzRPQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster