Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖnal,Ayşe
dc.contributor.authorTaş,Zeki
dc.contributor.authorFiliz,Bijen
dc.contributor.authorHergüner,Gülten
dc.date.accessioned2023-12-26T10:44:49Z
dc.date.available2023-12-26T10:44:49Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAyşe ÖNAL, Zeki Taş, Bijen Filiz, & Gülten Hergüner. (2023). Teachers’ Views on the Implementation of the Values within the Scope of the Physical Education and Sports Curriculum. Eğitim ve Bilim, 48(213). https://doi.org/10.15390/eb.2023.11785 ‌en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/2287
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1178670/beden-egitimi-ve-spor-dersi-ogretim-programi-kapsamindaki-degerlerin-uygulanmasina-yonelik-ogretmen-gorusleri
dc.description.abstractGünümüz eğitim programlarının hedefleri arasında akademik başarının yanında öğrencileri değerlerle donatmak da yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi ve spor dersi öğretim programı kapsamındaki değerlerin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışma kapsamına, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında devlet okullarında görev yapan, dört yıl ve üzeri mesleki tecrübesi olan, 19 beden eğitimi ve spor öğretmeni alınmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden betimleyici fenomenolojik desene göre oluşturulmuştur. Araştırmada nitel veri analizi programı MAXQDA 2020 kullanılmış, veriler içerik analiz yöntemi ile kod, kategori ve temalara ayrılarak yorumlanmıştır. Bulgularda, öğretim programındaki değerlerin kavram olarak anlamlandırılması, öğrencilere değerleri kazandırma sürecindeki uygulamalar, okul derslerine ilişkin görüşler, öğretmenlerin aldığı eğitim, değerlerin kazandırılmasının önündeki engeller, ailenin ve okulun durumu, öncül ve ardıl değerler, değerlerin kazandırılmasına yönelik öğretmen görüşleri ortaya konmuştur. Verilerin analizi sonucunda, değerlerin öğrenciye kazandırılmasında beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ve dersinin oldukça etkili ve önemli olduğu, öğretim programındaki değer açıklamalarının genelde anlaşılır olduğu ancak uygulamada plansız şekilde verildiği, değerlerle ilgili lisans ve hizmet içi eğitimlerin yetersiz ve verimsiz olduğu, sosyal medya, aile yapısı, okulun konumu gibi faktörlerin değer kazanımını etkilediği, bunlara karşın öğretmen eğitimlerinin, iş birliğinin ve öğretmen önerilerinin öğrenciler tarafından dikkate alınması ile değerlerin kazandırılmasında etkili olunacağına ve verimliliğin artacağına dair veriler elde edilmiştir. Bu sonuçlara dayalı olarak beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin lisans ve hizmet içi eğitimlerinin değerler eğitimi açısından nitelik ve nicelik olarak iyileştirilmesine, kazanımlardaki değer ifadelerinin daha açık yazılmasına ve bu değerlerin nasıl kazandırılabileceğine yönelik yazılı ve görsel kılavuzların hazırlanmasına, değerler eğitiminin okul-aile iş birliği ile yapılmasına yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Eğitim Derneği (TED) İktisadi İşletmesien_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBeden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı Kapsamındaki Değerlerin Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-7781-5898en_US
dc.authorid0000-0002-3087-3684en_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Bölümüen_US
dc.institutionauthorTaş, Zeki
dc.institutionauthorHergüner, Gülten
dc.identifier.doi10.15390/EB.2023.11785en_US
dc.identifier.volume48en_US
dc.identifier.issue213en_US
dc.identifier.startpage205en_US
dc.identifier.endpage229en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster