Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozdemir,Ebru
dc.contributor.authorŞengül,Serkan
dc.date.accessioned2023-12-26T10:44:07Z
dc.date.available2023-12-26T10:44:07Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationEbru Bozdemir, & Serkan Şengül. (2023). Competition and positioning strategies of accommodation businesses operating in winter tourism: The case of Türkiye. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(49), 335–360. https://doi.org/10.31795/baunsobed.1253236 ‌en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/2282
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/baunsobed/issue/78213/1253236
dc.description.abstractBu araştırmada, kış turizmi destinasyonlarında bulunan konaklama işletmelerinin rekabet ve konumlandırma stratejileri incelenmiştir. Araştırmada, işletmelerin rakipleri karşısında uyguladıkları rekabet ve konumlandırma stratejileri tespit edilmesi ve rekabet edebilirliklerinin artırılması açısından işletmelere katkı sağlanması amaçlanmıştır. Türkiye’de kış turizminin gelişmesi, uluslararası pazarda yer alabilmesi için işletmelerin rekabet ve konumlandırma stratejilerinin geliştirilmesi çalışmanın önemini oluşturmaktadır. Türkiye’de kış turizmi faaliyetinde bulunan 21 üst düzey konaklama işletmesi yöneticisine, yarı yapılandırılmış mülakat soruları yönlendirilmiştir. Çalışmanın analiz kısmında, betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Veri analizi için ön okuması yapılan metinlerin, MAXQDA 2020 programı ile kod ve temaları oluşturulmuş daha sonra analiz edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Michael E. Porter’ın “Elmas Modeli” ve “Üç Jenerik Stratejisi” kullanılarak oluşturulan mülakat formu kullanılmıştır. Kış turizmi destinasyonlarında altyapı ve üstyapı yatırımlarının yetersiz olduğu, pazar payını genişletmek ve yurtdışı pazarına açılmak için stratejiler geliştirilmediği, bilgi kaynakları kullanımının küçük konaklama işletmelerinde yetersiz olduğu elde edilen sonuçlar arasındadır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda işletmelerin konumlandırma stratejilerine önem vermesi, mal/hizmet farklılaştırma yoluna gitmesi, pazar bölümlendirme stratejilerini geliştirmesi ve hedef müşteri grubunu doğru seçmesi gerektiği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonumlandırma Rekabet Strateji Kış Turizmi Konaklama işletmesien_US
dc.titleKış turizminde faaliyet gösteren konaklama işletmelerinin rekabet ve konumlandırma stratejileri: Türkiye örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0001-9215-2906en_US
dc.authorid0000-0003-4615-1982en_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümüen_US
dc.institutionauthorBozdemir, Ebru
dc.institutionauthorŞengül, Serkan
dc.identifier.doi10.31795/baunsobed.1253236en_US
dc.identifier.issue49en_US
dc.identifier.startpage335en_US
dc.identifier.endpage360en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster