Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaraç,Ömer
dc.contributor.authorOktay,Kutay
dc.contributor.authorKoçoglu,Cenk Murat
dc.contributor.authorBatman,Orhan
dc.date.accessioned2023-12-19T08:29:45Z
dc.date.available2023-12-19T08:29:45Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationSARAÇ, Ö., KOÇOĞLU, C. M., OKTAY, K., BATMAN, O. (2023). Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlarının Bağımsız Türk Dünyası Devletlerini Turizm Destinasyonu Olarak Algılama Düzeyleri. Sosyoekonomi, 31(58), 365-385. https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2023.04.18en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/2245
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/sosyoekonomi/issue/80643/1118692
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı bağımsız Türk Dünyası devletlerinin destinasyon imajının belirlenmesidir. Araştırmada veriler anket tekniği ile elde edilmiş, kolayda örnekleme yöntemi uygulanarak Türkiye’deki 44 farklı ilden toplamda 679 örnekleme ulaşılmıştır. Elde edilen veriler istatistik paket programıyla analiz edilmiştir. Analizlere göre Türk Dünyası devletlerinin destinasyon imajı yüksek bir ortalamaya sahiptir. Güven boyutunun, destinasyon imajını oluşturan diğer tüm boyutlarla pozitif ilişkisinin en yüksek boyut olduğu belirlenmiştir. Özgün kültür ve çekicilik boyutunun ise algılama düzeyi en yüksek olan boyut olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan daha önce Türk Dünyası devletlerini ziyaret eden turistlerin destinasyon algısı ortalamalarının, ziyaret etmeyenlere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyoekonomi Derneğien_US
dc.relation.ispartofSosyoekonomien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm İmaj Destinasyon İmajı Bağımsız Türk Dünyası Devletlerien_US
dc.titleTürkiye Cumhuriyeti Vatandaşlarının Bağımsız Türk Dünyası Devletlerini Turizm Destinasyonu Olarak Algılama Düzeylerien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-4338-7394en_US
dc.authorid0000-0001-7186-7064en_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.institutionauthorSaraç, Ömer
dc.institutionauthorBatman, Orhan
dc.identifier.doi10.17233/sosyoekonomi.2023.04.18en_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue58en_US
dc.identifier.startpage365en_US
dc.identifier.endpage385en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster