Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇevrimkaya,Mustafa
dc.date.accessioned2023-12-19T08:26:44Z
dc.date.available2023-12-19T08:26:44Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÇEVRİMKAYA, M. (2023). Destinasyonlara Yönelik Sosyal Medya Paylaşımlarının Duygu Analizi. Kent Akademisi, 16(3), 1907-1929. https://doi.org/10.35674/kent.1316264en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/2233
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35674/kent.1316264
dc.description.abstractKüresel dünyada turizm endüstrisine katılım gün geçtikçe artış göstermektedir. Endüstri içerisindeki en önemli olgulardan biri ise destinasyonlardır. Destinasyonun bir marka haline gelmesi veya destinasyon imajının ne kadar iyi olduğu turizmden pay alması ile paralellik gösterebilmektedir. Bu kapsamda devreye turizme katılan turistler girmekte ve turistlerin destinasyonlar hakkındaki düşünceleri destinasyonların geleceğini şekillendirebilmektedir. Destinasyonların geleceğinin olumlu açıdan şekillenebilmesi için deneyimlerini ve duygularını paylaşan turistlerin düşüncelerine değer vermek önemlidir. Turistler, kendilerini daha rahat hissettikleri için bu düşüncelerini genellikle sosyal medya üzerinden paylaşmayı uygun görmektedir. Bu çalışmada turistlerin bu paylaşımlarının incelebilmesi için duygu analizinden faydalanılmıştır. Paylaşılan tweet sayısının çok, verilerin manuel analiz edilmesinin ise zor olması duygu analizinin tercih edilmesinin en önemli nedenlerindendir. Zira duygu analizi verilerin otomatik analiz edilebilmesinde tercih edilen en önemli tekniklerden biridir. Bu sebeple bu çalışmanın amacı turistler tarafından paylaşılan tweetlerde zaman ve duyguların nasıl bir rol oynadığının belirlenmesidir. Çalışma bu yönüyle literatürdeki önemli bir boşluğu doldurmaktadır. Ayrıca çalışma, negatif duyguların, pozitife çevrilmesi veya pozitif duyguların daha da geliştirilmesi için öneriler sunduğundan dolayı destinasyon paydaşları için önemli olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAhmet Fidanen_US
dc.relation.ispartofKent Akademisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestinasyon Duygu Analizi Sosyal Medya Twitteren_US
dc.titleDestinasyonlara Yönelik Sosyal Medya Paylaşımlarının Duygu Analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-3845-2670en_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümüen_US
dc.institutionauthorÇwveimkaya, Mustafa
dc.identifier.doi10.35674/kent.1316264en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1907en_US
dc.identifier.endpage1929en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster