Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırgan,Meliha Sena
dc.contributor.authorÖzkoç,Aziz Gökhan
dc.contributor.authorYıldırgan,Recep
dc.contributor.authorBatman,Orhan
dc.date.accessioned2023-12-19T08:26:12Z
dc.date.available2023-12-19T08:26:12Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationMELİHA SENA YILDIRGAN, Aziz Gökhan Özkoç, Recep Yıldırgan, & Batman, O. (2023). KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİNİN REKABET ÜSTÜNLÜĞÜNE ETKİSİ: SAPANCA ÖRNEĞİ. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi. https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.09.2196 ‌en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/2229
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.09.2196 ‌
dc.description.abstractBu çalışma ile konaklama işletmelerinde rekabet üstünlüğüne etki eden kurumsal sosyal sorumluluk unsurlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Sapanca ve Maşukiye bölgesinde faaliyette bulunan konaklama işletmelerinde görev yapan orta ve üst düzey yöneticilerinden anket yoluyla veriler toplanmıştır. Uygulanan regresyon ve korelasyon analizleri neticesinde sağlanan sayısal veriler incelendiğinde; rekabet üstünlüğü ile kurumsal sosyal sorumluluk boyutları arasında pozitif yönlü ilişkiler belirlenmiş olup, rekabet üstünlüğünün açıklanmasında kurumsal sosyal sorumluluğu meydana getiren boyutlardan yasal sorumluluk ve etik sorumluluk unsurlarının anlamlı etkisi belirlenemezken, ekonomik sorumluluk ve gönüllü sorumluluk unsurunun yüksek düzeyde pozitif yönlü anlamlı etkisi belirlenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre, otel işletmelerinin, çalışanları başta olmak üzere tüm paydaşlarına toplumsal menfaatleri ön plana alan girişimleri örgütsel iletişim araçlarını kullanarak iletmesi ve bu konudaki farkındalığın artırılması gerektiği önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürk Kooperatifçilik Kurumuen_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurumsal Sosyal Sorumluluk, Rekabet Üstünlüğü, Konaklama İşletmeleri.en_US
dc.titleKonaklama İşletmelerinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerinin Rekabet Üstünlüğüne Etkisi: Sapanca Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0003-0996-7616en_US
dc.authorid0000-0001-8420-8228en_US
dc.authorid0000-0002-9887-3883en_US
dc.authorid0000-0001-7186-7064en_US
dc.departmentFakülteler, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.institutionauthorYıldırgan, Meliha Sena
dc.institutionauthorÖzkoç, Aziz Gökhan
dc.institutionauthorYıldırgan, Recep
dc.institutionauthorBatman, Orhan
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.23.09.2196en_US
dc.identifier.volume58en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2460en_US
dc.identifier.endpage2477en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster