Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtlı, Kadir
dc.contributor.authorMirzeoğlu, A. Dilşad
dc.contributor.authorKara, Öznur
dc.date.accessioned2023-03-14T20:29:39Z
dc.date.available2023-03-14T20:29:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2717-9966
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/458183
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/1846
dc.description.abstractGeleceğin nesillerine yön verecek önemli aktörlerden biri olan öğretmenlere, öğrencilerde istenilen nitelikleri geliştirmelerinde en fazla destek sağlayacak unsur öğretim programlarıdır. Bu nedenle öğretmenlerin kendi branşının öğretim programını tanıması ve hayata geçirebilme becerisi, eğitimde başarının temellerinden birisidir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin program okuryazarlık düzeylerine yönelik algı seviyelerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Tarama modelinin kullanıldığı çalışma, 2019-2020 yılı yaz döneminde Google Form Portalı üzerinden gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya gönüllü 351 öğretmen katılmıştır. Çalışmada Keskin (2020) tarafından geliştirilen “Öğretim Programı Okuryazarlık Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin çözümünde Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis H testlerinden yararlanılmıştır. Çalışmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerin program okuryazarlığı algı düzeylerinin hem alt boyut puanlarında hem de toplam puanda yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenlerinin cinsiyetlerine, eğitim düzeylerine, mesleki kıdemlerine ve görev yaptıkları kademeye göre program okuryazarlık düzeylerine yönelik algı seviyelerinde anlamlı farklılık bulunmazken; yaş, mezun olunan bölüm, çalıştıkları kurum türü, lisans döneminde öğretim programları ile ilgili ders alma durumları, öğretim programları ile ilgili hizmet içi eğitim alma durumları, öğretim programlarına verdikleri önem düzeyi ve öğretim programlarından yararlanma sıklıklarına göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[Öğretmenen_US
dc.subjectÖğretim programıen_US
dc.subjectBeden eğitimi ve spor öğretmenien_US
dc.subjectBeden eğitimi ve sporen_US
dc.subjectÖğretim programı okuryazarlığı]en_US
dc.titleBeden Eğitimi Öğretmenlerinin Program Okuryazarlık Düzeylerine Yönelik Algılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentBelirleneceken_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage281en_US
dc.identifier.endpage299en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid458183en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster