Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKolayiş, İpek Eroğlu
dc.contributor.authorAydemir, Mazhar
dc.date.accessioned2023-03-14T20:29:33Z
dc.date.available2023-03-14T20:29:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2146-8885
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5336/sportsci.2022-88156
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/534370
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/1809
dc.description.abstractAmaç: Çalışmanın amacı, amatör ve profesyonel erkek futbol- cuların antrenman sonrası bildikleri ve kullandıkları toparlanma yöntemlerini incelemek, sporda toparlanma ile ilgili görüşlerini değer- lendirmek, toparlanma bilgi düzeylerini ve bilgi düzeylerine etki ede- bilecek faktörleri belirlemektir. Gereç ve Yöntemler: Marmara Bölgesi’ndeki 18-30 yaş arası 149 amatör ve 81 profesyonel erkek fut- bolcu, kolayda örnekleme yöntemiyle çalışmaya dâhil edilmiştir. Spor- cuların demografik özellikleri, belli alışkanlıkları ve toparlanma ile ilgili görüşleri, kullandıkları toparlanma teknikleri ve bu tekniklerin kullanım sıklıkları, toparlanma ile ilgili bilgiye erişim yolları anket hâ- linde incelenmiştir. Ayrıca Aydemir ve ark. tarafından geliştirilen (Kuder Richardson-20 güvenirlik katsayısı=0,80) 14 sorudan oluşan Sporda Toparlanma Bilgi Testi ile de futbolcuların toparlanma bilgi dü- zeylerine bakılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ta- nımlayıcı istatistiklerin yanı sıra gruplar arası istatistiksel farklılıklar için İki Yüzde Arasındaki Farkın Anlamlılık Testi, İki Ortalama Ara- sındaki Farkın Anlamlılık Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi Testi, değişkenler arası ilişki için Pearson Momentler çarpımı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi (?) 0,05 olarak belirlenmiştir. Bulgular: Futbolcu- ların toparlanma bilgi düzeyi “orta düzey” (amatör X: 50,58, profes- yonel X: 58,44) olarak bulunmuş olup, profesyonel futbolcuların Sporda Toparlanma Bilgi Testi düzeyleri istatistiksel olarak daha yük- sektir (p<0,05). Futbolcuların en sık kullandıkları toparlanma teknik- lerinin aktif ve pasif toparlanma olduğu, toparlanma süreçlerine olumlu baktıkları ve toparlanma ile ilgili görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı gözlenmiştir (p>0,05). Sporcular, toparlanma bilgisine erişim kanalı olarak ise en çok antrenör (amatör: %79, pro- fesyonel: %75) kanalını kullanmaktadır. Sonuç: Sporcularda topar- lanma bilgi düzeylerini artırmak ve bu bağlamda performans artışına da katkıda bulunmak için eğitim destekleri sağlamak, en çok bilgi al- dıkları kanal olan antrenör eğitimlerine önem vermek, spora ve spor- cuya özgü toparlanma yöntemlerini geliştirmek önerilebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTürkiye Klinikleri Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFutbolcuların Kullandığı Toparlanma Teknikleri, Toparlanma ile İlgili Görüşleri ve Toparlanma Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi: Tanımlayıcı Araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentBelirleneceken_US
dc.identifier.doi10.5336/sportsci.2022-88156
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage150en_US
dc.identifier.endpage159en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid534370en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster