Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkdoğan, İbrahim
dc.contributor.authorAltun, Nurullah
dc.contributor.authorAkdoğan, Tülin
dc.date.accessioned2023-03-14T20:29:32Z
dc.date.available2023-03-14T20:29:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2667-5617
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47356/TurkishStudies.47250
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/415846
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/1799
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye’nin iç borçlarının gelişimi konusunda genel bir çerçeve çizmek ve gerçekleştirilen uygulamaları netleştirmektir. Bu amaçla çalışmada Türkiye ekonomisinin 1994 yılı ve sonrasındaki iç borçlarının durumu, yapılma nedenleri ve devletin uygulamalarına yer verilmiştir. 1990’lı yıllarda giderek artan iç borç stoku ekonomik büyümeyi engellemiş ve devletin politikalarının uygulanmasını zorlaştırmıştır. Bu çalışmada bugüne kadarki (2021) bütçe dönemleri itibarıyla borç stoku içinde içborçlanmanın gelişimi ise “yıllar itibariyle yapılan iç borçlanma tutarları, oluşan net iç borç kullanımı ve bu borçların anapara ve faiz ödeme tutarları, iç borç stoku ve iç borç stokunun GSYH içindeki yüzdesigibi oranlarla gösterilmektedir.Çalışmabütçe açıklarının finansmanında iç borç kullanımının etkilerini açıklar niteliktedir. Çalışma 1994-2019 yılları arasını kapsamaktadır. 1994 yılının başlangıç olarak alınma nedeni yukarıda da vurgulandığı gibi Türkiye’de kriz sonrası dönemde iç borçlanmanın giderek artmasıdır. Bu çalışmada iç borçlanmanın devletin hangi faaliyetleri sonucu yapıldığı ortaya konulmaya çalışılmıştır.Çalışma neticesinde Türkiye ekonomisinin iç borçlarının artış eğiliminde olduğu sonucuna varılmıştır.Toplam iç borç stoku çalışma dönemi itibarıyla 2019 yılında 755.100.000 Bin TL’ye yükselmiştir. Dolayısıyla bu durum, Türkiye’nin borçlanma ihtiyacının sürdüğünü göstermektedir. Bunun yanında 2021-2023 OVMP’ye göre alınacak mali tedbirlerin Kovid 19 salgının gerektirdiği gerek ekonomikgerek sosyal mücadele nedeniyle karşılaşılan ve karşılaşılacak olan olumsuz etkileri bertaraf etmek için “alınan kamu maliyesi tedbirlerinin geçici süreyle uygulanacak olmasına” ilişkin vurgu ve “Mali Plan dönemi sonunda bütçe açığının GSYH’ye oranının yüzde 3,5 olarak” hedeflenmesi, borçlanmaihtiyacının zorunluluk haline geldiğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title1994 Yılından Günümüze Türkiye’de İç Borçların Gelişimien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentBelirleneceken_US
dc.identifier.doi10.47356/TurkishStudies.47250
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage3339en_US
dc.identifier.endpage3361en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid415846en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster