Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöktepe, Fatih
dc.contributor.authorSubaşı, Ayşenur
dc.contributor.authorZülfıkar, Abdullah Can
dc.contributor.authorToplu, Elif
dc.contributor.authorŞahin, Murat
dc.date.accessioned2023-03-14T20:29:31Z
dc.date.available2023-03-14T20:29:31Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2687-2463
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47072/demiryolu.1125269
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1105511
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/1795
dc.description.abstractÜlkemizde yüksek hızlı tren yolcu taşımacılığının trafik akış hızı maksimum 255 km/h değerine ulaşacak şekilde faaliyete geçmiştir. Söz konusu gelişmeye bağlı olarak demiryolu trafiği kaynaklı titreşim sorunlarının güzergâh boyunca öngörülememesi, mevcut araştırmaların sadece ray titreşimleri ve gürültü kirliliğinin azaltılmasına odaklanmış olması, yapılan bu çalışmayı çevresel titreşim etkilerinin sahada yerinde ölçülerek tespit edilmesine yönlendirmiştir. Yapılan bu çalışmayla, yolcu taşımacılığında kullanılan yüksek hızlı tren (YHT) geçişlerinin ölçüm sahasının değişen zemin koşullarında oluşturduğu yüzey titreşim dalgalarının yayılma biçimleri araştırılmıştır. Elde edilen deneysel ve nümerik sonuçlara bağlı olarak, YHT trenlerinin alüvyon zeminlerde oluşturduğu en büyük titreşim değerlerinin uzaklığa bağlı değişimi incelendiğinde Bornitz analitik çözümünün orantılı değişim gösterdiği ancak bu durumun deneysel ölçümler için geçerli olmadığı anlaşılmıştır. Hendekli ve hendeksiz test sahasında yapılan titreşim ölçümleri ve bu ölçümlere ait elde edilen bulguların ortaya koyduğu sonuçlar doğrultusunda hendek varlığının hızlı tren kaynaklı titreşimleri önemli oranda azalttığı söylenebilinir. Ayrıca çalışma sahasına sonradan döşenen beton parke kilit taşı özellikle demiryolu hattına yakın ölçüm noktalarındaki hızlı tren kaynaklı titreşimler üzerinde hendeğin dışında önemli oranda yalıtım etkisi göstermiştir. Çalışma kapsamında kaydedilen ölçüm sonuçlarının güvenirliliğini test etmek amacıyla mesafeye bağlı olarak regresyon analizi yapılmış ve analitik yönteme ait azalım eğrileri ile karşılaştırılmıştır. Demiryolu kaynaklı titreşimlere ait regresyon analiz sonuçlarının yüksek korelasyonlu olması kullanılan analiz yönteminin geçerliliğini göstermiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofDemiryolu Mühendisliğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[yüzey dalgalarıen_US
dc.subjectenerji soğurma performansıen_US
dc.subjectYüksek hızlı trenleren_US
dc.subjectregresyon analizien_US
dc.subjectalüvyon zemin ortamıen_US
dc.subjectyer titreşimleri ölçümleri]en_US
dc.titleÖlçüm Sahasının Değişen Koşullarında Yüksek Hızlı Tren Kaynaklı Titreşimlerin Bornitz Analitik Yaklaşımına Göre Değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentBelirleneceken_US
dc.identifier.doi10.47072/demiryolu.1125269
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage153en_US
dc.identifier.endpage169en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1105511en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster