YENİ İPEK YOLU TİCARET HATTININ TÜRKİYE TURİZMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Özet
Küresel işbirliği politikalarından biri olan OBOR – “One Belt One Way” girişimi, ülkeler arasındaki ticari, ekonomik ve sosyal ilişkilerin geliştirilmesi ve güçlendirilmesi ve ortak kalkınmayı sağlayacak uluslararası işbirliğinin teşvik edilmesi kapsamında 2013 yılında Çin hükümeti tarafından uygulanmıştır. Aralık. 2021 itibariyle Çin, yaklaşık 65 ülkeyle işbirliği anlaşmaları imzalamıştır. Bu kapsamda oluşturulan ticari koridorlar boyunca Asya Altyapı Yatırım Bankası aracılığıyla enerji ve ulaştırma başta olmak üzere birçok sektördeki yatırım projelerine destek verilmeye başlanmıştır. Çin Halk Cumhuriyeti’nin mevcut üretim potansiyeli ve OBOR girişimi dünya nüfusunun yaklaşık % 60’ı ile temas halindedir. Bu çalışmanın temel amacı, Çin'in başlattığı bu girişimin Türkiye ve Türk turizmi açısından olumlu ve / veya olumsuz yönlerini değerlendirmektir. Bu girişimin kuşkusuz pek çok yönü olmasına rağmen, özellikle Çin'in ekonomik hedeflerine ulaşması açısından Türk turizmi üzerindeki etkisini göz önünde bulundurmak ve başta Türkiye olmak üzere diğer ülkelerin kazanımlarının neler olabileceğini görmek önemlidir. Bu bağlamda çalışma, özellikle OBOR hattının Çin, Orta Asya, Batı Asya Ekonomik Koridoru'nda (Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Özbekistan, Türkmenistan, İran ve Türkiye) yer alması ve mevcut veriler ışığında Türkiye’nin turizmi üzerindeki potansiyel etkileri, değerlendirmenin ikincil bir hedefi olarak ele alınmıştır. İkincil veriler ve betimsel analizler temelinde yapılan çalışma sonucunda bu ve benzeri girişimlerin tüm ekonomik faaliyetlerin yanı sıra turizm sektörüne de olumlu katkılar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Kaynak
Journal of gastronomy, hospitality and travel (Online)Cilt
4Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.33083/joghat.2021.95https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/532444
https://hdl.handle.net/20.500.14002/1766