Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaygılı, Metin
dc.contributor.authorYazıcı, Yahya
dc.date.accessioned2023-03-14T20:29:18Z
dc.date.available2023-03-14T20:29:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2564-7466
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.25204/iktisad.1161494
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1137487
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/1703
dc.description.abstractBu araştırmada online karar verme tarzlarının online satın alma niyeti üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Online karar verme tarzları giyim ve teknoloji ürünleri için uygulanarak bu ürün gruplarında online satın alma niyetine yönelik farklı etkilerin ortaya çıkıp çıkmadığı da incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi, kolayda örnekleme yöntemi ile seçilerek iki farklı ürün grubunu satın alan farklı sosyodemografik özelliklere sahip bireyler çalışmaya dâhil edilmiştir. Araştırmanın verileri online alışveriş yapan tüketicilerden online anket yöntemiyle elde edilmiştir. 380 katılımcıya ait verilerin analiz edilmesinde doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve yapısal eşitlik modellemesi (YEM) kullanılmıştır. Araştırmada tanımlayıcı istatistiklerin oluşturulmasında SPSS 24 YEM analizinde ise SmartPLS 3 kullanılmıştır. Sonuçlar yüksek kaliteli satın alma alışkanlığı bilincine sahip tüketici, web sitesi içerik bilincine sahip tüketici ve web sitesi arayüzü bilincine sahip tüketici karar verme tarzının online satın alma niyeti üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur (p<0.001). Sonuçlar giyim ürünlerinde yüksek kaliteli satın alma alışkanlığı bilincine sahip tüketici ve web sitesi arayüzü bilincine sahip tüketici karar verme tarzının online satın alma niyeti üzerinde etkiye sahip olduğunu göstermiştir (p<0.05). Teknoloji ürünlerinde ise sadece web sitesi arayüzü bilincine sahip tüketici karar verme tarzının online satın alma niyeti üzerinde istatistiki açıdan anlamlı etkiye sahip olduğu bulunmuştur (p<0.05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofİktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[Online Alışverişen_US
dc.subjectOnline Karar Verme Tarzlarıen_US
dc.subjectOnline Satın Alma Niyetien_US
dc.subjectGiyim Ürünlerien_US
dc.subjectTeknoloji Ürünleri]en_US
dc.titleOnline Alışverişte Satın Alma Davranışını Anlamak: Giyim ve Teknoloji Ürünlerine Yönelik Karar Verme Tarzlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentBelirleneceken_US
dc.identifier.doi10.25204/iktisad.1161494
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage581en_US
dc.identifier.endpage597en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1137487en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster