Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBağdat, Aydin
dc.date.accessioned2023-03-14T20:29:13Z
dc.date.available2023-03-14T20:29:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2147-9208
dc.identifier.issn2147-9194
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17130/ijmeb.836890
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/465843
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/1663
dc.description.abstractCovid-19 pandemisi, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de kısa zaman içinde insan yaşamının her anını etkisi altına almıştır. Bu durumdan eğitim de önemli ölçüde etkilenmiş ve yoğun olarak yüz yüze yapılan eğitim şeklinin neredeyse tamamı uzaktan eğitime dönüştürülmüştür. Pandemi öncesinde eğitimde önemli bir yeri olan teknoloji, pandemi sonrasında uzaktan eğitim ile birlikte eğitim sektörüne yön veren bir konuma gelmiş ve eğitimde yeni yöntemler ortaya çıkmaya başlamıştır. Muhasebe derslerinin zorluğu algısı ile öğrenciler yüz yüze eğitimde bile birçok sorun yaşamakta iken, uzaktan eğitimde bu sorunların daha da arttığı gözlenmektedir. Muhasebe eğitimi de, pandemi ile birlikte asenkron veya senkron şekilde yürütülmekte olan eğitim ortamında yeni model arayışı içine girmiştir. Çalışmanın amacı, pandemi döneminde muhasebe eğitiminde uygulanan öğretim yöntemlerini ortaya koymak suretiyle yeni modellerin geliştirilmesine katkı sunmaktır. Bu kapsamda altı üniversiteden muhasebe derslerini veren on iki akademisyen ile kartopu örneklemesi yöntemi kullanılarak, yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Araştırma soruları çerçevesinde uyguladıkları eğitim şekilleri konusunda çıkarımlar ortaya konularak nitel analiz uygulanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin derse katılım oranının düşük olması, ölçme ve değerlendirme sonuçlarının güvenilirliğinin zayıf olması, öğrenci ile iletişimin zor olması gibi bulgulara ulaşılmıştır. Bu bakımdan gelecek çalışmalar için konunun öğrenciler açısından nitel veya nicel bir yöntem ile ele alınması ve elde edilen sonuçların karşılaştırılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject[Pandemien_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectMuhasebe Eğitimi]en_US
dc.titleCOVID-19 PANDEMİSİNDE MUHASEBE DERSLERİNDE UYGULANAN UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ VE BİR MODEL ÖNERİSİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentBelirleneceken_US
dc.identifier.doi10.17130/ijmeb.836890
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage20en_US
dc.identifier.endpage34en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid465843en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster