Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBatman, Orhan
dc.contributor.advisorİbiş, Salim
dc.contributor.authorKaya, Muhammet Caner
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:51Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-ZgnltBGULuDuxsThOvB6lTAlcW7crvXc7HLXAWfgr1V
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_lfSFlCPQFEDEjIpET3ad3M22XcNDY8AuHWB7R5Du9hy" target="_blank">
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/1068
dc.description.abstractTeknolojik gelişmeler ile ulaşımın daha rahat ve hızlı hale gelmesi, uluslararası turizm hareketlerinde önemli yolların katedilmesini sağlamıştır. Güney Amerika'nın turizm potansiyeli incelendiğinde Türkiye için yeni bir pazar olabileceği düşünülebilir. Türkiye'nin alternatif turizm pazarlarını analiz etmesi ve bu pazarlara yönelmesi sıkça dile getirilmektedir. Yaşanan konjonktürel dalgalanmalar nedeniyle Türkiye'ye seyahat etmekte olan turist sayısında inişler ve çıkışların olduğu görülmektedir. Türkiye turizmini sadece Avrupa Birliği ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkeleri gibi iki ana pazar değil, bunların dışında pazar çeşitlendirmesi yoluna gidilmesi ile olası dalgalanmalardan daha az zarar görmesini sağlamak araştırmanın önemini artırmaktadır. Güney Amerika bölgesi turizm pazarını araştıran çalışmaların Türkçe literatüründe yok denecek kadar az olması araştırmanın özgünlüğünü göstermektedir. Araştırmanın bu özelliği ile Türkçe literatüründe önemli bir eksikliği dolduracağı beklenmektedir. Araştırma, Güney Amerika vatandaşlarının Türkiye hakkındaki algılarını ve özellikle bir turizm destinasyonu olarak Türkiye'yi nasıl gördüklerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel ve nicel veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Nitel verilerin toplanmasında mülakat tekniği ile gözlem tekniği, nicel verilerin toplanmasında ise anket tekniği tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma evrenini Güney Amerika Ortak Pazarı ülkeleri (Arjantin, Brezilya, Paraguay ve Uruguay) oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel örneklemi olasılığa dayalı olmayan örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Örneklemi orta ve üst düzey geliri olanlar ve daha önce kıtalararası seyahatlere çıkmış/çıkmayı planlayan 543 bölge vatandaşı oluşturmaktadır. Araştırmanın nitel örneklemini ise Güney Amerika turizm pazarı konusunda karar verici olduğu düşünülen yerel paydaşlardan 20 kişi oluşturmaktadır. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın ana kurgusunu açıklayan giriş bölümü yer almaktadır. İkinci bölüm, araştırmanın teorik altyapısının oluşturulduğu literatür kısmıdır. Bu bölümde; uluslararası turizm pazarında Türkiye, imaj, ülke imajı ve ülke imajının turistik ürün satın alma kararlarına etkisi, tüketici davranışı ve çalışmanın ana konusunu oluşturan Güney Amerika Ortak Pazarı (MERCOSUR) ülkelerinin potansiyel turizm talebine ilişkin sosyo–ekonomik değerlendirmeler yapılmıştır. Üçüncü bölümde, araştırmanın yöntem ve saha araştırmasından elde edilen verilerin analiz süreçleri hakkında bilgilere yer verilmiştir. Dördüncü bölümde; elde edilen bulgular çeşitli katagorilerde sınıflandırılarak tartışılmıştır. Beşinci ve son bölümde ise araştırmadan elde edilen sonuçlar ortaya konmuş ve bu sonuçlar ışığında çeşitli kesimlere önerilerde bulunulmuştur. Türkiye'nin bölgeden daha fazla turist çekebilmesi için imajının daha olumlu hale getirilmesi gerektiği ve Türkiye'ye seyahat edenlerin yaşadıkları tecrübelerin olumlu olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında, bölgeden Türkiye'ye daha fazla turist çekilebilmesi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe fact that transportation has become more convenient and faster with technological developments has provided important roads in international tourism movements. The tourism potential of South America can be considered to be a new market for Turkey are examined. Turkey's tourism market and to analyze alternative to turn to this market is voiced. Due to the current cyclical fluctuations in the number of tourists traveling to Turkey is seen that there are ups and downs. Turkey is not only the two main tourism markets such as the European Union and the Commonwealth of Independent States countries, the way to avoid them out of the market diversification and ensure less damage from the fluctuations increase the importance of the research. The fact that there are almost no studies in the Turkish literature investigating the tourism market in the South America indicates the originality of the study. With this feature of the research, it is expected that it will fill an important deficiency in the Turkish literature. The purpose of this research; The perception of Turkey on the South American citizens, and particularly to reveal how they see Turkey as a tourism destination. Qualitative and quantitative data collection methods were used in the study. Interview technique and observation technique were preferred for collecting qualitative data, and questionnaire technique was preferred for collecting quantitative data. The study universe of the research consists of the South American Common Market countries (Argentina, Brazil, Paraguay and Uruguay). The quantitative sample of the study was determined using the non-probabilistic sampling method. The sample consists of 543 regional citizens who are with middle and high income and have / are planning to go on intercontinental trips before. The qualitative sample of the study consists of 20 local stakeholders who are considered to be decision makers on the South American tourism market. This research consists of five parts. In the first part, there is an introduction that explains the main setup of the research. The second part is the literature part where the theoretical background of the research is formed. In this chapter; international tourism market in Turkey, image, country image and its influence on purchasing decisions tourism product of the country's image, consumer behavior and form the main subject of study South American Common Market (MERCOSUR) was conducted socio-economic assessments of the country's potential tourism demand. In the third part, information about the method of the research and the analysis processes of the data obtained from the field research are given. In the fourth part; The findings obtained are classified and discussed in various categories. In the fifth and last part, the results obtained from the research are presented and in the light of these results, suggestions have been made to various segments. The image to attract more tourists from the region in which Turkey should become more favorable travel and life experiences of those who have reached the conclusion that Turkey is positive. In the light of the results obtained from the region have been various proposals to withdraw more tourists to Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectDestinasyonen_US
dc.subjectDestinationen_US
dc.subjectGüney Amerika ülkelerien_US
dc.subjectSouth America countriesen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectÜlke orijin imajıen_US
dc.subjectCountry of origin imageen_US
dc.titleGüney Amerika turizm pazarının Türkiye algısı ve Türkiye açısından analizien_US
dc.title.alternativePerception of Turkey in the South American tourism market and analysis in terms of Turkeyen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorKaya, Muhammet Caner
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage307en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid663978en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster