Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüven, Ebru Özlem
dc.contributor.authorGülşen, Kezban
dc.date.accessioned2022-02-09T12:32:47Z
dc.date.available2022-02-09T12:32:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1FkS2cIOKyNcvvHu5DI4-5jvv1gS13wOjw00Yvp-tCXq
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_vrDJTjVy9wWAGzDw7p32-up82EEC8schBmNr3WW9Z1H" target="_blank">
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14002/1035
dc.description.abstractTez çalışmasının amacı, yerli turistlerin Bursa ilinin gastronomik marka imajına yönelik algılamalarının ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaca ilaveten toplanacak veriler aracılığıyla yerli turistlerin Bursa'yı yeniden tercih etme ve başkalarına tavsiye etme gibi davranışsal niyetlerinin de ortaya çıkarılması düşünülmüştür. Bursa ili kış aylarında daha fazla yerli turistin dikkatini çekmektedir. Bu sebepten dolayı araştırma için en yoğun olan Şubat ve Mart ayları tercih edilmiştir. Hedeflenen amaç doğrultusunda Bursa ilini Şubat ve Mart ayları arasında ziyaret eden yerli turistlere 601 (geçerli) anket uygulanmıştır. Yerli turistlerin Bursa destinasyonuna ait gastronomik imaj hakkındaki düşünceleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 21 paket programı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar özet tablolar ve grafikler biçiminde sunulmuştur. Analizlerde açıklayıcı istatistikler, t-testi, ki-kare testi, ANOVA, güvenilirlik testi, faktör analizi yöntemleri kullanılmıştır. Tüm analizlerde anlamlılık düzeyi %5 (p=0,05) olarak alınmıştır. Yapılan analizlere göre tercih edilen destinasyonlarda katılımcıların demografik yapı farklılıklarının yörenin mutfak kültürü ve yiyecek içecek çeşitliliği arasında bir ilişki olmadığı gözlemlenmiştir. Genel olarak katılımcıların Bursa iline ait yöresel yemekler hakkındaki beklentilerinin karşılandığı, yöresel yemekleri çevrelerine olumlu olarak aktardıklarını söylemek mümkündür. Ayrıca ziyaretçilerin çoğunluğunun Bursa yöresinin mutfağı hakkındaki bilgilere arkadaşları ve akrabaları vasıtası ile ulaştıklarını söylemek mümkündür. Araştırmaya katılan yerli turistlerin Bursa ilinin gastronomik marka imajının bir marka değerine sahip olduğu konusunda olumlu düşüncelere sahip olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the thesis study is to reveal the perceptions of local tourists towards the gastronomic brand image of Bursa province. In addition to this purpose, it is thought to reveal the behavioral intentions of local tourists such as re-choosing Bursa and recommending it to others through the data to be collected. Bursa province attracts the attention of more local tourists in winter. For this reason, February and March which are the busiest for research are preffed. In accordance with this purpose 601 (valid) questionnaire were applied to the domestic tourists who visit Bursa in months February and March. The thoughts of these domestic tourists about the gastronomic image of Bursa were tried to be measured. SPSS 21 package program was used in the analyses of this research data. Results attained were presented in the form of summary charts and diagrams. In the analyses illustrative statistics, T-test, Chi-Square Test, ANOVA, Reliability Test, Factor Analysis methods were used. In all analyses 5% (p=0,05) was taken as the significance level. According to the analyses done, in the destinations preferred, there was no relation with the participant's demographic differences and the region's cuisine culture and the variety of food and drinks. In general, it is possible to express that the expectations of the participants about local food of the city Bursa were met and that they talk about the local food positively to the people around them. Moreover, it is possible to say that most of the visitors had the information about the cuisine of Bursa region through their friends and relatives. It was observed that the domestic tourist participating the study have positive thoughts about the fact that the gastronomic brand image of the city Bursa has a brand value.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectDestinasyonen_US
dc.subjectDestinationen_US
dc.subjectGastronomien_US
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleBursa'nın gastronomi imajı: Yerli turistlerin algılama düzeylerine yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeBursa' s gastronomy image : A research on the perception levels of domestic touristsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorGülşen, Kezban
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage150en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid646390en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster