Destekleme ve yetiştirme kursuna katılan öğrencilerin beden eğitimi ve spor tutumları, sportmenlik davranışları ve uygulama hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor dersi destekleme ve yetiştirme kursuna katılan ile katılmayan ortaokul öğrencilerin beden eğitimi ve spora karşı tutumları ile sportmenlik davranışlarının incelenmesi ve öğrencilerin bu yeni uygulama hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma nitel ve nicel olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Araştırmanın nicel kısmında, kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak, İstanbul ili Maltepe ilçesindeki ortaokul öğrencilerinden 78 öğrenci deney grubu olarak destekleme ve yetiştirme kursuna katılan, 71 öğrenci ise kontrol grubu olarak kursa katılmayan öğrencilerden seçilmiştir. Öğrencilere dönem başında ve sonunda Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği ve Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği uygulatılmıştır. Analizlerde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplarda t testi ve eşleştirilmiş gruplarda t testi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmında ise beden eğitimi destekleme ve yetiştirme kursuna katılan 8 öğrenciyle odak grup görüşmesi yapılmış ve öğrencilere sırasıyla destekleme ve yetiştirme kursu hakkındaki görüşleri sorulmuştur. Dörder kişiden oluşan iki odak grup görüşmesi yapışmıştır. Elde edilen veriler NVIVO 11 programında içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Sonuçlara göre destekleme ve yetiştirme kursuna katılan deney grubu öğrencilerinin beden eğitimi ve spora karşı tutum ve sportmenlik davranışları son test puanlarında anlamlı düzeyde artış görülmüştür. Nitel veriler incelendiğinde ise beş boyut ortaya çıkmıştır: kazanımlar, kursa yönlendiren, kursa katılma nedeni, yaşanılan sorunlar ve öneriler. Sonuç olarak destekleme ve yetiştirme kurslarının beden eğitimi ve spora karşı tutumu ve sportmenlik davranışı için etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu uygulamanın öğrenciye çok yönlü faydaları olduğu belirlenirken, öğrenciler tarafından bazı sorunlar ve öneriler de ortaya koyulmuştur. Bu araştırma sonucuna göre bu uygulamanın işlevselliğini artırmak için bazı öneriler sunulmuştur. The aim of this study was to determine the attitudes of secondary school students who do not participate in physical education and sports course and those who participate in the training courses with their attitudes towards physical education and sports and sportsmanship behaviour and their views about this new practice. There are two parts of this research. In the quantitative part of the study, 78 students from the middle school students in Maltepe district of Istanbul province were selected as the experimental group and 71 students, as control group, were selected from the students who did not attend these supporting and training courses of physical education and sport. Physical Education and Sport Attitude Scale and Sportspersonship Behaviour Scale in Physical Education Course were applied to students at the beginning and end of the term. Descriptive statistics, independent sample t-test and paired sample t-tests were used in data analysis. In the qualitative part of the study, 2 focus group interviews were conducted with 8 students and their opinions were asked about the support and training courses of physical education and sports. The data was analysed with content analysis in NVIVO 11 software. According to the results, there was a significant increase in the post-test scores of the students in attending and training courses towards physical education and sports and sportsmanship behaviours. When the qualitative data are analysed, five dimensions have emerged: achievements, the one led to the course, the reason for participating in the course, problems and suggestions. As a result, it was determined that support and training courses of physical education and sports were effective for physical education and sports attitude and sportsmanship behaviour of students. In addition, this new practice of support and training course has been found to have many benefits for the student and some problems and suggestions have been put forward by students. According to the result of this research some suggestions are presented to improve the functionality of this practice.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=npGs9H39x7G6401x51yqpMhu48OAXqtfKBAo8ItQAvuyZaT0IuHh0wCgH4THFM0ihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/EkGoster?key=6ZtRe5rnHrr74rjfYBQv_o8inm-GJY_lHJZe00e6d8o-lrHR-uF5DW7LWHglMr80" target="_blank">
https://hdl.handle.net/20.500.14002/1003
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [698]