Yazar "Ulema, Şevki" için listeleme
-
ANALYSIS OF THE EFFECTS OF COVID-19 ON TRAVEL AND TOURISM PRODUCT PURCHASE DECISIONS
Ulema, Şevki; Şengül, Serkan; Türkay, Oğuz; Sarıışık, Mehmet (Univ Federal Juiz Fora, Campus Univ, 2021)This study aims to determine the differences between behaviors of potential tourists by examining how the crisis perception of COVID-19 impacts tourism demand and what kind of attitudinal dimensions potential tourists bring ... -
The effect of tourist guide performance on memorable tourism experiences and revisit intention
Koç, Dilara Eylül; Ulema, Şevki (Emerald Group Publishing Ltd., 2024)Tourist guides undertake many versatile roles as a requirement of their profession. The realisation of these roles also affects the performance of the guide. Findings obtained from empirical evidence on the effects of the ... -
THE EFFECT ON BUSINESS PERFORMANCE OF MARKETING STRATEGIES IMPLEMENTED AGAINST THE CRISES
Akkaşoğlu, Süleyman; Ulema, Şevki (UNIV FEDERAL JUIZ FORA, CAMPUS UNIV, 2024)The aim of the research was to identify the impact of marketing strategies implemented by hotel businesses in response to crises on business performance. Four & five-star hotels in the Antalya and Istanbul provinces ... -
En İyiler Sosyal Medyayı Nasıl Kullanıyor: Instagram Örneği
Ulema, Şevki; Kardeş, Nazlı (2021)Turizm sektöründe yoğun rekabet ortamında bulunan işletmeler için sosyal medyada bulunmak neredeyse bir zorunluluk olmuştur. Ancak önemli olan sosyal medyada bulunmaktan çok etkili bulunmaktır. Bu nedenle turizm sektöründe ... -
Gastronomi turizmi rekabet analizi: İstanbul örneği
Uzut, İsmail (Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2021)Gün geçtikçe artan turizm talebiyle birlikte turistlerin tatil anlayışında değişimler olmuş ve alternatif turizm türlerine yönelim başlamıştır. Alternatif turizm türleri içerisinde yer alan gastronomi turizminin ise küresel ... -
Kazak Mutfak Kültürü ve Gelişimi
Tagmanov, Urmanbek; Ulema, Şevki (Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2023)Tarih boyunca Kazakistan ulusal kimliğini korumak için farklı ekonomik ve siyasi zorluklarla karşılaşmış, kültürel etkileşimlerin değişim yönündeki baskısına maruz kalmıştır. Kazakistan topraklarında asırlardır çeşitli ... -
Kültürel Miras Farkındalığı: Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
Yaşarsoy, Emrah; Koç, Dilara Eylül; Ulema, Şevki (2021)Bu araştırma, Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin Kastamonu’nun sahip olduğu kültürel miras farkındalığını belirlemek ve bu farkındalığı artırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma birbiri ... -
Kış Turizmi Kapsamında Destinasyonlara Yönelik E-Şikayetlerin Analizi: Uludağ Kayak Merkezi Örneği
Ulema, Şevki; Uzut, İsmail; İnançlı, Selim (2020)Müşteri şikayetleri diğer tüm sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de büyük bir öneme sahiptir. Teknolojik gelişmelerle müşteri şikayetlerinin paylaşıldığı alanlar farklılık göstermeye başlamış ve bu durum turizm ... -
Paylaşım Ekonomisinde Yasal Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Airbnb Örneği
Koçak, Yasemin; Ulema, Şevki (2020)Son beş yılda yapılan paylaşım ekonomisi araştırmaları kavramsal ve teorik dinamikler, stratejik ve ekonomik çıkarımlar, motive ediciler ve sağlayıcılar, insanlar, gezegen ve ekonomi üzerindeki etkilere odaklanmış olup ... -
PERSONEL GÜÇLENDİRMENİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNE ETKİSİ: YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Salha, Hamide; Ulema, Şevki (2020)Rekabet, küreselleşme ile bilgi ve iletişim teknolojilerin de meydana gelen değişimlerin gerçekleştiği çevrede faaliyetlerini sürdüren işletmeler, hizmet kalitesini arttırmak, rekabetle baş edebilmek, değişen çevre şartlarına ... -
A Research on Local Administrators' Thoughts about Region Tourism: Artvin - Arhavi Example
Akyol, Ceyhun; Zengin, Burhanettin; Akkasoğlu, Süleyman; Ulema, Şevki (Eskisehir Osmangazi Univ, Fac Education, 2020)The aim of the study is to determine the thoughts of local administrators, who are active in Arhavi destination, about tourism in the region and to determine their contribution to tourism industry. The data obtained by ... -
A semiotics view through objectification of females in tourism related advertisements
Kiper, Vahit Oğuz; Ulema, Şevki (Inderscience Publishers, 2021)Females take place in advertisements for different reasons and using them as sexual appeal content is one of them. Like all other industries, advertisers use females in advertisements and this causes the objectification ... -
Sosyal medya ve destinasyon seçimi ilişkisi: Hollandalı Instagram kullanıcılarının Türkiye'ye yönelik turizm talebi üzerine bir araştırma
Gürkan, Ahmet Selçuk (Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2021)Web 2.0 teknolojisinin insan hayatına girmesiyle insanlar arasında iletişim ve bilgi aktarımı aracısız bir şekilde yapılmaya başlanmıştır. Bu iletişim ve aktarım, eşsiz bir mecranın ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu mecra ... -
Tip 1 Diyabetli Bireylerin Yiyecek İçecek İşletmelerinden Beklentileri Üzerine Bir Araştırma
Gürkan, Ahmet Selçuk; Ulema, Şevki (2020)Otoimmün bir hastalık olan tip 1 diyabette vücut, pankreasta bulunan beta hücrelerine yabancı bir madde dokunmuş gibi algılayıp saldırarak bu beta hücrelerini yok eder. Sonuç olarak böyle bir durumda vücutta insülin eksikliği ... -
Turist rehberi başarımının unutulmaz turizm deneyimleri ve tekrar ziyaret niyeti üzerine etkisi
Koç, Dilara Eylül (Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2022)Bireylerin günlük rutinlerinden kaçarak rahatlama ihtiyaçları seyahat motivasyonlarını meydana getirmektedir. Günümüzde ise bireyler seyahatlerinde, bireysel turlardan ziyade rehberli turları tercih etme eğilimi ... -
Turizm Talebinde Snobizm’in Etkisi: Nişantaşı’nda Yaşayan Instagram Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma
Gürkan, Ahmet Selçuk; Ulema, Şevki (2020)Tüketicilerin ürün ve hizmet alımlarında internet mecrasından artık daha sık faydalandıkları görülmektedir. İnternet kullanımı ve sosyal medya turistik ürün tercihinde de önemli bir araç olarak ortaya çıkmaktadır. Yüksek ... -
Turizmde “Sosyal Mesafe” Mümkün Mü? Kamp ve Karavan Turizmi Bağlamında Bir Değerlendirme
Şengel, Ümit; Genç, Koray; Işkın, Merve; Ulema, Şevki; Uzut, İsmail (2020)COVID-19 pandemisi Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkmış ve 2020 yılının ilk çeyreği itibariyle bütün dünyayı etkisi altına almıştır. Pandemi sürecinde bazı küçük yardımlaşmaların dışında çoğu ülke tek başına hareket etmiş ... -
Türk turistlerin paylaşım ekonomisine katılma nedenleri ve memnuniyetlerinin belirlenmesi: Airbnb örneği üzerine bir karma yöntem araştırması
Bilgin, Yasemin Koçak (Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2021)Türkiye'de Airbnb ile ilgili çalışmaların sayısı oldukça azdır. Bununla birlikte az sayıda çalışma çoğunlukla sadece Airbnb kullanıcılarını değil, potansiyel kullanıcıları da kapsamaktadır. Bu çalışmanın temel amacı Türk ... -
Yerel Yöneticilerin Bölge Turizmine Yönelik Düşünceleri Üzerine Bir Araştırma: Artvin - Arhavi Örneği
Çalışmanın amacı, Arhavi destinasyonunda faaliyetgösteren paydaşlardan olan yerel yöneticilerin yöreturizmi ile ilgili düşüncelerini belirlemek ve turizm endüstrisine olan katkılarını tespit etmektir. Doğu Karadeniz ... -
Yiyecek-içecek işletmelerinde gıda israfı üzerine bir araştırma: Kırıkkale örneği
Öcal, Dilek (Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, 2021)Gıda israfı, birden çok faktörü içinde barındıran kapsamlı ve disiplinler arası bir konudur. Bu israfın oluşmasında etkili olan faktörlerden biri de hiç şüphesiz gıda hizmetinin sunulduğu yiyecek içecek işletmeleridir. Bu ...