Taktik Oyun Yaklaşımıyla Yapılandırılmış Voleybol Eğitimi Sonrası Sporcuların Oyun Performanslarının Değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı taktik oyun yaklaşımı kullanılarak yürütülen voleyboleğitimi sonrası sporcuların voleybol oyun performanslarını incelemektir.Araştırma ön test- son test kontrol grupsuz yarı-deneysel bir çalışma olup,araştırmanın çalışma grubunu spor kulübüne devam eden 15 kız sporcuoluşturmaktadır. Araştırmada sporcuların oyun performanslarını ve oyunperformans bileşenlerini değerlendirmek için Oyun PerformansıDeğerlendirme Ölçeği (OPDÖ) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verileriçözümlemek için Wilcoxon işaretli sıralar ve Mann Whitney U testlerikullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sporcuların oyun performansı veoyun performansını meydana getiren bileşenlerde (karar verme, beceriuygulama, ayarlama ve katılım) ön test-son test puanları arasında son testlehine anlamlı fark bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre taktik oyunyaklaşımının oyun performansı ve bileşenlerinin gelişimi üzerinde olumluyönde etkili olduğu söylenebilir. Taktik oyun yaklaşımı özellikle voleybolayeni başlayan sporcularda taktiklerin öğretilmesi için bir alternatif olarakdüşünülebilir. The aim of this study is to evaluate the game performance of the players after volleyball training, which is carried out by using tactical game approach. The study was a semi-experimental study with pre-test and post-test and noncontrol group. The study group consists of 15 female athletes attending a sports club. Wilcoxon signed rank and Mann Whitney U tests were used to analyze the data. The Game Performance Assessment Instrument (GPAI) was used to evaluate the game performance and game performance components of the athletes. The results showed that, there was a statistically significant difference between the pre-test and post-test scores of the game performance and game performance components (decision making, skill execution, adjustment and participation) of athletes. According to the research results, it can be said that tactical game approach has a positive effect on the development of game performance and game performance components. The Tactical Game Approach can be considered as an alternative to the teaching of tactics, especially for beginners in volleyball.
Kaynak
Spor Bilimleri DergisiCilt
30Sayı
4Bağlantı
https://doi.org/10.17644/sbd.545459https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBeU5qWXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.14002/655