Safranbolu’da Sürdürülebilir Turizm Gelişmesine Yönelik Yerel Halkın Tutumları
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, Safranbolu’da yaşayan yerel halkın sürdürülebilir turizmgelişimine yönelik tutumlarını ortaya koymaktır. Bir diğer amacı ise, sürdürülebilir turizmgelişimine yönelik boyutlar arasındaki ilişkilerin tespit edilmesidir. Araştırmada nicel araştırmayöntemi kullanılmıştır. Verileri elde edebilmek için anket tekniğinden yararlanılmış ve 390 adetanket toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde analizleri, faktör, karşılaştırmalı analizler,korelasyon ve tanımlayıcı istatistik tekniklerden yararlanılmıştır. Yapılan faktör analizisonucunda ortaya altı boyut çıkmıştır. Bunlar; çevresel sürdürülebilirlik, sürdürülebilirplanlama, ziyaretçi memnuniyeti, ekonomik fayda, yerel halka fayda ve sosyal maliyetlerdir. Buboyutlardan sadece sosyal maliyet algısı düşük çıkmıştır. Boyutlar arasında yapılankarşılaştımalı analizlerde ise çevresel sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir planlama haricindekiboyutların turizmden gelir sağlama durumlarına göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.Boyutlar arasındaki regresyon analizine göre; sosyal maliyet dışındaki boyutlar kendi aralarındaanlamlı ve pozitif ilişki içerisindedir The main purpose of this research is to reveal the attitudes of local people living in Safranbolu towards sustainable tourism development. Another aim is to determine the relationships between the dimensions of sustainable tourism development. Quantitative research method was used in the research. In order to obtain the data, the survey technique was used and 390 questionnaires were collected. Frequency, percentage analysis, factor, comparative analysis, correlation and descriptive statistical techniques were used for data analysis. Factor analysis revealed six dimensions. These; environmental sustainability, sustainable planning, visitor satisfaction, economic benefit, benefit to local people and social costs. Of these dimensions, only the perception of social cost was low. In the comparative analyzes conducted between the dimensions, it was concluded that the dimensions other than environmental sustainability and sustainable planning differed according to their income from tourism. According to the regression analysis between the dimensions; dimensions other than social cost have a significant and positive relationship among themselves.
Source
Türk Turizm Araştırmaları DergisiVolume
4Issue
1URI
https://doi.org/10.26677/TR1010.2020.308https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBNE9EUTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.14002/559