Muhasebe Eğitiminde E-Muhasebe ve Endüstri 4.0 Teknolojisi Dersleri Üzerine Müfredat Önerisi
Abstract
Çalışmanın amacı, içinde olduğumuz e-dönüşüm sürecinde yükseköğretim düzeyinde muhasebe eğitimi verilen bölümlerde e-muhasebe ve endüstri 4.0 teknolojilerini kapsayan derslerin yeterliliğini ortaya koymaktır. Bu kapsamda Türkiye’de müfredatında muhasebe dersleri yer alan bölümlerin ders planları doküman analizi yöntemiyle incelenmiş ve e-muhasebe ile endüstri 4.0 teknolojilerini içeren dersler taranmıştır. Çalışmada 13 üniversitede muhasebe ile ilişkili bölümlerin ders planlarında e-muhasebe, e-muhasebe uygulamaları, muhasebe yazılımları ve e-muhasebe, sanayi 4.0, yapay zeka, dijital dönüşüm ve yapay zeka adlı derslere seçmeli ve zorunlu olarak yer verildiği tespit edilmiştir. Ayrıca 1 üniversitede tüm ön lisans programlarında, doğrudan endüstri 4.0 teknolojisi derslerini içeren seçmeli ders havuzunun oluşturulduğu görülmüştür. Çalışma ile yükseköğretimde muhasebe alanında eğitim veren bölümlerde endüstri 4.0 teknolojisi ve e-muhasebe derslerine daha fazla önem verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Source
Abant Sosyal Bilimler DergisiVolume
22Issue
2URI
https://doi.org/10.11616/asbi.1104332https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1113305
https://hdl.handle.net/20.500.14002/1647