Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Problems faced by hotel businesses within the scope of environmental analysis factors: The case of Akçakoca
(2024)The aim of the research is to identify the problems faced by hotel businesses within the scope of internal and external environmental factors. In this context, qualitative research method was applied in the research. Data ... -
Müşterilerin lüks mutfak “haute cuisine” deneyimi bileşenlerinin incelenmesi: Gault Millau Rehberinde listelenen restoranlar örneği
(2024)Bu çalışmanın amacı, müşterilerin Gault Millau Rehberi’nde bulunan restoranlara yönelik lüks mutfak deneyimlerini inceleyerek bu deneyimin altında yatan boyutları ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, ... -
The significance of the relationship between novel coronavirus (COVID-19) and smart transportation system applications for tourism activities
(Emerald Publishing, 2024)Social/physical distancing rules that resulted in the novel coronavirus (COVID-19) have caused restrictions on national and international transportation. Since tourism activities are an industry based on transportation and ... -
Assessment of hotels' online complaints in domestic tourism: mixed analysis approach
(EMERALD GROUP PUBLISHING LTD, 2024)PurposeThis study aims to test the complaints of tourists who visit five-star hotels in Antalya, Turkey, on those same hotels' websites.Design/methodology/approachIn the study, the data were collected with qualitative ... -
COVID-19 KOŞULLARINDA TURİZMİ YENİDEN BAŞLATMA PROTOKOLLERİ VE PANDEMİ BAĞIŞIKLIĞININ GELİŞTİRİLMESİ
(Pamukkale Üniversitesi, 2023)Çalışmanın amacı; uluslararası nitelikteki turizmi yeniden başlatma protokollerinin detaylı bir şekilde incelenerek somutlaştırılmasıdır. Böylece benzer krizlerin şok etkisini kısaltan, eyleme geçme sürecini daha etkili ... -
Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlarının Bağımsız Türk Dünyası Devletlerini Turizm Destinasyonu Olarak Algılama Düzeyleri
(Sosyoekonomi Derneği, 2023)Bu araştırmanın amacı bağımsız Türk Dünyası devletlerinin destinasyon imajının belirlenmesidir. Araştırmada veriler anket tekniği ile elde edilmiş, kolayda örnekleme yöntemi uygulanarak Türkiye’deki 44 farklı ilden toplamda ... -
Destinasyonlara Yönelik Sosyal Medya Paylaşımlarının Duygu Analizi
(Ahmet Fidan, 2023)Küresel dünyada turizm endüstrisine katılım gün geçtikçe artış göstermektedir. Endüstri içerisindeki en önemli olgulardan biri ise destinasyonlardır. Destinasyonun bir marka haline gelmesi veya destinasyon imajının ne kadar ... -
Otel İşletmelerinde Eko-Etiketli Ürünlerin Kullanımına Yönelik Tutum ve Eğilimlerin Değerlendirilmesi
(İrfan YAZICIOĞLU, 2023)Konaklama işletmelerinde çevreye duyarlı eko-etiketli ürünlerin kullanımı, hem işletmelerin rekabet avantajı elde etmeleri hem de çevreye olan sorumluluklarını yerine getirebilmeleri açısından önemlidir. Bu bakımdan ... -
The Effects of Emotional Labor and Core-Self Assessments on Constructive Deviant Behavior in Hotel Businesses: The Mediating Role of Staff Empowerment
(EGE UNIV, FAC ECONOMICS & ADMIN SCIENCES, 2023)The main purpose of the research is to examine the effects of emotional labor, core-self, constructive deviant behavior and the mediating effect of staff empowerment. The sample of the study is hotel businesses that are ... -
Exploring halal tourism-related factors that mitigate employees’ job pursuit intention in halal hotels: The moderating roles of age and gender
(Elsevier Ltd, 2023)An extensive review of the existing literature indicates a very limited amount of empirical investigation on the factors that mitigate employee job pursuit intention (JPI) in halal hotels. This paper therefore aims to ... -
Lisansüstü Öğrencilerin Kent Algısı ve Tutumları: Kastamonu Örneği
(2022)Her yıl Kastamonu Üniversitesi’ne eğitim almak için gelen binlerce öğrenci, geldikleri kentin nüfusunun da önemli bir parçası olmaktadır. Başka illerden gelen öğrencilerin zihninde Kastamonu kenti hakkında birtakım ... -
Turizm İşletmelerinde Teknolojik Sistemlerin Kullanılması: İstanbul Üzerine Bir inceleme
(2021)Araştırmanın amacı, İstanbul’da faaliyet gösteren turizm işletmesi yöneticilerinin teknolojik sistemlerin kullanımına yönelik görüşlerinin belirlenmesi olup, nitel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırma verileri ... -
KUŞAKLARA GÖRE ÇERKES MUTFAĞINDAKİ DEĞİŞİM
(2022)Çerkes kültürüne ve Çerkes mutfak kültürüne bakıldığında geçmişten gelen eski ve köklü bir mutfak kültürü ile karşılaşılmaktadır. Yüzyıllardır aktarılmış olan bu kültürün günümüzdeki şartlardan dolayı aktarımı zorlaşmış ... -
YEREL MUTFAKLARIN GASTRONOMİ TURİZMİ ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ
(2022)Yerel mutfaklar, 21. yüzyılın ilk çeyreğine geldiğimiz bugünlerde turistlerin destinasyon seçiminde yükselen motivasyon unsurlarından birisi olarak dikkat çekmektedir. Birçok destinasyon, daha fazla turist çekmek için yerel ... -
Güney Amerikalı Turizm Paydaşlarının Algıladıkları Türkiye İmajı Üzerine Nitel Bir Araştırma
(2022)Ülke imajı tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerden biridir. Bir ülkenin sahip olduğu imaj, turistlerin o ülkeye seyahat etme niyetine etki etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Güney Amerika’da algılanan ... -
Engaging poverty with tourism: Pro-poor tourism perspective
(2023)Poverty continues to be one of the most important problems of our time. However, even if different economic measures have been taken to solve poverty, a solution has not been found yet. One of these measures is to ensure ... -
Psikolojik Güçlendirmenin Örgütsel Özdeşleşme Üzerindeki Etkisinde Sosyal Karşılaştırmanın Düzenleyici Rolü: Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama
(2022)Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde çalışan işgörenlerin psikolojik güçlendirme uygulamalarına yönelik algılarının örgütleri özdeşleşmeleri üzerindeki etkisinde yapmış oldukları sosyal karşılaştırmaların düzenleyici ... -
McDisneyleşme Odağında İç Turizmin Kültürleme İşlevindeki Aşınma
(2022)Heterojenlik ve dinamizm, mevcut sosyal yapının temellerine kadar işlemiştir. Dolayısıyla etkin bir kültürleme süreci geçirilebilmesi için gündelik ve rutin nitelikteki görece dar çevrenin ötesi ile etkileşim halinde ... -
Gastronomi turizminin gelişmesinde tarihi Afyonkarahisar konaklarının önemi
(2021)Şehir kültürünün bir parçası olan tarihi konaklar, restore edilerek ve yeniden işlevlendirilerek son zamanlarda kafe, restoran ve otel olarak hizmet vermektedir. Türkiye’nin birçok ilinde yeniden işlevlendirilmiş tarihi ... -
Sakarya İli Gastronomik Unsurlarının Coğrafi İşaret Kapsamında Değerlendirilmesi
(2020)Coğrafi işaret, yöresel ürünlerin değerlerini koruma ve güvence altına almada kullanılan bir uygulamadır. Ayrıca coğrafi işaret yöresel ürünleri tatmak, yapım aşamalarını görmek ya da yemek festivalleri ve gastronomi temalı ...